Facebook z dobrimi poslovnimi izidi povzročil olajšanje med vlagatelji

Med newyorškimi vlagatelji je zavladalo olajšanje, objavo pa so z malce nihanja nagradili z rastjo cen delnic.
Fotografija: Blaž Samec
Odpri galerijo
Blaž Samec

Upravljalec največjega družbenega omrežja na svetu Facebook je v tretjem četrtletju letos ustvaril 5,14 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je devet odstotkov več kot v enakem obdobju lani, prihodki pa so narasli za tretjino na 13,7 milijarde dolarjev. Pričakovanja o katastrofalnem tretjem poslovnem četrtletju Facebooka se tako niso uresničila.

Facebook je namreč presegel napovedi analitikov Wall Streeta glede dobička, le malce pa razočaral glede prihodkov in rasti števila uporabnikov.

Med newyorškimi vlagatelji je tako zavladalo olajšanje, objavo pa so z malce nihanja nagradili z rastjo cen delnic. Do objave rezultatov so se delnice Facebooka podražile za 2,91 odstotka, nato še za 3,13 odstotka na 150,80 dolarja.

Dobiček Facebooka je od lanskega tretjega četrtletja narasel za devet odstotkov na 5,14 milijarde dolarjev ali 1,76 dolarja na delnico. Pričakovanja so se gibala okrog 1,48 dolarja na delnico. Prihodki so narasli kar za 33 odstotkov na 13,73 milijarde dolarjev, Wall Street pa je pričakoval 13,78 milijarde.

Varnostni ukrepi še za boljše poslovanje

Število mesečnih uporabnikov družabne spletne strani je glede na enako obdobje lani naraslo za deset odstotkov na 2,27 milijarde, število dnevnih pa za devet odstotkov na 1,49 milijarde. Analitki so pričakovali številki 2,29 oziroma 1,5 milijarde. Se je pa število uporabnikov v Evropi pa ob nemalo negativnih zgodbah v medletni primerjavi zmanjšalo s 376 na 375 milijonov.

Facebook je izgube v Evropi nadoknadil z milijonom novih v ZDA. Ostalo rast so zagotovili drugi deli sveta.

Stroški poslovanja so narasli za 53 odstotkov na 7,95 milijarde dolarjev in glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg je dejal, da bodo rasli še naprej zaradi ukrepov za izboljšanje varnosti. Ameriške kongresne volitve 6. novembra bodo velik test doslej sprejetih ukrepov.

Rusi so leta 2016 širili lažne novice po Facebooku in pomagali Donaldu Trumpu, katerega kampanja je najela britansko podjetje Cambridge Analytica za krajo in obdelavo zasebnih podatkov uporabnikov. Takih škandalov naj v prihodnje po zagotovilih Facebooka ne bi bilo več.

Več iz rubrike