BMW in Daimler v milijardo težko zavezništvo

V Evropo prihajajo Teslina električna vozila, veliki akterji na stari celini se tudi zato pospešeno povezujejo.
Fotografija: Še pika na i in zvezda Mercedesa je pritrjena na luksuzni model A-klase v tovarni v nemškem Rastattu. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Še pika na i in zvezda Mercedesa je pritrjena na luksuzni model A-klase v tovarni v nemškem Rastattu. Foto: Reuters

Zavezništvo obeta sodobni prometni sistem, saj bo ponujalo storitve in produkte nove generacije. BMW in Daimler bosta združila moči in uporabniku - poleg avtonomnih vozil - skušala zagotoviti tudi napredne prevozne storitve in plačilo le teh glede na uporabo.

Novo zavezništvo bo odlikovalo pet storitev:
  • Vedno povezan: naveza s pametnim telefonom pri vožnji in parkiranju
  • Takoj spet poln: še več električnih polnilnic
  • Brezplačen: za taksi storitve
  • Vedno s prostim parkirnim mestom: dovolj prostih mest za vse
  • Dostopen vsem: najem avtonomnega vozila, kjer koli in kadar koli
»Osredotočenje na teh pet storitev bo še bolj dodelalo in poenostavilo uporabniško izkušnjo,« je za BBC povedal Herald Kruger, glavni menedžer pri BMW.
Harald Kruger, šef BMW in Dieter Zetsche, šef Daimlerja ob podpisu milijardo težkega zavezništva v Berlinu. Foto: Reuters
Harald Kruger, šef BMW in Dieter Zetsche, šef Daimlerja ob podpisu milijardo težkega zavezništva v Berlinu. Foto: Reuters

Veliki proizvajalci tradicionalnih avtomobilov se danes soočajo z velikimi spremembami na avtomobilskem trgu, ki je vedno bolj mobilen, tehnološko izpopolnjen in zaradi tega pomemben del v panogi prevzemajo velika tehnološka podjetja, recimo Uber.

Poleg tega podjetja, ki ponujajo napredne prevozne storitve, že zdaj zavzemajo pomemben del na trgu, v Latinski Ameriki skuša čim večji del uporabnikov doseči kitajsko podjetje Didi Chuxing, medtem ko je v ZDA vedno bolj priljubljen Uber.

»Odprti smo tudi za nova sodelovanja in nadaljnja zavezništva z visokotehnološkimi zagonskimi podjetji in že uveljavljenimi akterji na tehnološkem parketu,« zagotavlja šef Daimlerja Dieter Zetsche.

Obe nemški podjetji sicer že razvijata svoja avtonomna vozila, a prav zaradi velikih sprememb v avtomobilski panogi, kjer so strokovnjaki tradicionalnim proizvajalcem vozil napovedali temno prihodnost, če bodo še naprej usmerjeni le v prodajo vozil, storitve, povezane z vožnjo, pa pustili na stranskem tiru. Daimlerjev odgovor na te napovedi je tako sistem najema vozila Car2Go, ki se bo zdaj povezal z BMW DriveNow, ParkNow in ChargeNow usmeritvijo.

Skupaj, vsak s polovičnim vložkom v zavezništvo, verjamejo, da bodo uspeli na visoko konkurenčnem trgu.

Več iz rubrike