Bančne poslovalnice vse bolj namenjene zahtevnejšim storitvam

Bančni komitenti lahko vse več storitev opravijo prek elektronskih poti, osnovne storitve so standardizirane in razmeroma enostavne. Zato klasične bančne poslovalnice postajajo prostor za urejanje zahtevnejših in bolj zapletenih storitev ter osebnemu svetovanju.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Z razvojem e-poslovanja in digitalizacije vse več bančnih storitev postaja bolj enostavno dosegljivih in obisk poslovalnice ni več potreben. Banke se temu prilagajajo ter optimizirajo oz. racionalizirajo svoje poslovanje. Ob združevanju ali prevzemanju bank prihaja tudi do združevanja nekaterih poslovalnic.

NLB ima po podatkih za konec lanskega leta 108 poslovalnic in 557 bankomatov. Največjo racionalizacijo poslovalnic je banka naredila pred leti, leta 2014 je denimo zaprla 22 poslovalnic. Lani jih je zaprla pet.

"Optimizacija mreže poslovalnic in bankomatov je že nekaj let naša stalna aktivnost," so navedli v banki in dodali, da pred odločitvijo o usodi posamezne lokacije opravijo poglobljeno in celovito analizo ter upoštevajo tudi druge relevantne okoliščine.

Ob tem so poudarili, da aktivno upravljajo mrežo poslovalnic, na drugi strani pa poslovalnice prilagajajo z uvajanjem koncepta odprtega prostora. "Leta 2015 smo začeli s prenovo poslovalnic po tem konceptu, ki omogoča odprto komunikacijo, brez vmesnih pultov ali stekel," so spomnili.

Druga največja banka v državi, Nova KBM, ima najbolj razvejano distribucijsko mrežo, ki je konec lanskega leta vključevala 60 poslovalnic Nove KBM, 285 bankomatov, storitve pa ponuja tudi na skoraj 500 enotah Pošte Slovenije, ki je njen strateški partner.

Lani je banka zaprla devet poslovalnic. "Banka je lani združila poslovanje nekaterih poslovalnic, hkrati pa je nadaljevala z uvajanjem posebnih bančnih okenc v enotah Pošte Slovenije in skrbno preučevala možnosti za odpiranje novih poslovalnic," so v lanskoletnem poročilu zapisali v banki.

Tudi v Novi KBM so zatrdili, da želijo "s širitvijo alternativnih bančnih poti slediti želenemu načinu delovanja strank, enostavne posle preusmerjati na alternativne kanale, v poslovalnicah pa okrepiti prodajo zahtevnejših storitev in osebno individualno svetovanje strankam".

Podobno so v Abanki izpostavili, da "veliko truda vlagajo v preoblikovanje poslovalnic iz transakcijskih v prodajno-svetovalne poslovalnice z visoko dodano vrednostjo". Pozornost usmerjamo tudi v optimizacijo ter dobičkonosnost poslovne mreže in posamezne poslovalnice, so dodali.

Abanka, ki je konec lanskega leta imela 57 poslovalnic, je lani zaradi koncentracije poslovalnic v Celju zaprla eno in združila poslovalnici v Žalcu. Letos je zaprla eno, do konca leta predvidevajo zaprtje še dveh. Banka je lani odprla poslovalnico z novim konceptom, s katerim, kot so poudarili, razbijajo stereotip tipične bančne poslovalnice.

"V banki odločitve o optimizaciji poslovne mreže in mreže bankomatov sprejemamo na podlagi podrobnih analiz poslovanja, potenciala širšega okolja in bližino ostalih poslovalnic ter bankomatov," so dodali. Abanka je po podatkih s konca lanskega leta poslovala z 288 bankomati.

SKB banka po podatkih s konca lanskega leta upravlja 55 poslovalnic. Lani je zaprla eno. "V letošnjem letu ne nameravamo krčiti mreže poslovalnic. Ravno tako nimamo v načrtu spreminjanja obstoječe mreže bankomatov," so povedali.

V skladu z novim strateškim načrtom bo letos prenovo poslovalnic z novo zasnovo in novo vlogo pri vzpostavljanju in negovanju odnosov s strankami začela tudi banka Intesa Sanpaolo. Ta ima po podatkih s konca lanskega leta 52 poslovalnic v vseh večjih slovenskih mestih.

Več iz rubrike