Domov Trendi 29. Marec 2018.

Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Gorazd Mihelič, direktor Spirita Slovenija

gorazd mihelič
© osebni arhiv
Spirit Slovenija je Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije. Gorazd Mihelič kot direktor agencije že tri leta uresničuje usmeritve razvojnih programov Slovenije, da bi dosegli podjetniške, inovativne, tehnološko razvite, izvozno naravnane in za tuje investitorje privlačne destinacije.

Preteklo leto je označil za prelomno, saj so se za naložbe v Sloveniji začeli odločevati tudi veliki igralci, multinacionalna podjetja, ki prinašajo stabilnost, robustnost in drugačno dojemanje Slovenije kot potencialne investicijske lokacije s prijaznim poslovnim okoljem.

Katere projekte bi lahko označili za najodmevnejše v zadnjih nekaj letih?

V širši javnosti je bila leta 2015 zelo odmevna in organizacijsko zahtevna organizacija slovenske predstavitve na svetovni razstavi Expo v Milanu. Spirit je tudi sicer bolj znan po tem, da sam ali s partnerji izvaja številne programe in dogodke s področja internacionalizacije in spodbujanja podjetništva, ki nagovarjajo manjše, ciljne skupine podjetnikov. Veliko energije vlagamo tudi v obvladovanje finančnih spodbud, saj je agencija leta 2017 pogodbeno dodelila več kot 48 milijonov evrov, dosegla več kot deset milijonov evrov izplačil upravičencem in finančno podprla 400 različnih projektov podjetij.

Koliko podjetjem ste že odprli vrata na tuje?

Na leto sami prek lastnih programov povprečno pomagamo okoli 450 podjetjem. Gre za organizacijo skupinskih sejemskih nastopov v tujini, dogodkov, ki odpirajo vrata v tuje dobaviteljske verige, organizacijo B2B srečanj in izvedbo gospodarskih delegacij. Skupaj s partnerji pa finančno na leto pomagamo še več kot 500 podjetjem.

slovenija turizem | Author: Nino Verdnik Nino Verdnik

Zakaj bi vas neko podjetje prosilo za pomoč?

Kot agencija izvajamo več kot 30 različnih storitev in programov iz podjetništva, tehnološkega razvoja, internacionalizacije in tujih investicij. Zato imamo pregled nad tem, kaj se v državi dogaja, kdo kaj dela, in če na povpraševanje ne znamo odgovoriti sami, vemo, kdo lahko pomaga.

Kako ste z agencijo vplivali na promocijo Slovenije v svetu?

Za promocijo v svetu prirejamo številne dogodke, organizirane v tujini, tako investicijske konference kot poslovna srečanja, kjer se Slovenija predstavlja poslovni javnosti kot gospodarski partner ali destinacija, primerna za investicije.

Katere zavore bi morali popustiti v državi za večji uspeh naših podjetij?

Vitka ter kompetentna državna in javna uprava na eni strani, na podjetniški strani pa še večja ambicioznost, samozavest, velikopoteznost ter pripravljenost podrediti življenje poslovnim ciljem. Napredek je stvar odrekanj, vsi pa želimo preveč uživati življenje.

Katera je vaša najljubša slovenska in tuja destinacija?

Iz Ljubljane je dostopna vsa Slovenija. Poleti konce tedna preživljam z družino v kampih ob Kolpi, Soči ali Nadiži. Zadnji odlični dopust v tujini je bil obisk Omana.

Kako začnete jutra?

Operiram v dveh modusih. Vstanem pred peto in se čim prej odpravim v službo ali pa pojem zajtrk, peljem otroke v vrtec ter delo začnem ob normalni in pričakovani uri. Ljubši mi je drugi, nemir in občutek odgovornosti me silita v prvega.

Katere tri knjige bi priporočili mladim podjetnikom?

Vem, da popolna predanost službi, stroki, družini ali podjetniški ideji pušča posamezniku malo časa za branje in sprostitev. Zato bi katerakoli knjiga, ki ali sprošča ali navdihuje in opogumlja, dosegla svoj namen.

Kateri izziv želite premagati v prihodnosti?

Povezati slovensko podporno okolje, da ima za podjetnika en obraz ter veliko glav in rok, ki delujejo usklajeno. In to s storitvami, ki pomenijo dodano vrednost za podjetnika. Gre za realizacijo projekta Spot (Slovenska poslovna točka), v katerem bomo v naslednjem petletnem obdobju informacijsko in upravljavsko povezali podporne institucije ter s tem povečali njihovo učinkovitost, uspešnost in prepoznavnost. Temelj pa je »odličen Spirit«, za kar se v agenciji zdaj trudimo.

Komentarji
Komentirajte

Za komentiranje se je potrebno prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, se lahko hitro in enostavno registrirate. Po registraciji se lahko vključite v razpravo.