Vplivneži v času korone na jahtah, njihovi sledilci v strahu

Politiki. Zvezdniki. In »poklicni influencerji«. Najbolj medijsko izpostavljeni posamezniki bi predvsem v času koronavirusa morali biti zgled odgovornega vedenja. Pa so res?
Fotografija: Bogataši se pred virusom umaknejo v svoje vile, med tem ko se srednji razred trese za svoje službe.
Odpri galerijo
Bogataši se pred virusom umaknejo v svoje vile, med tem ko se srednji razred trese za svoje službe.

V negotovih časih smo ljudje običajno zmedeni, sploh če gre za situacijo, ki je še nikoli nismo doživeli. Ne vemo, kaj storiti, komu zaupati in kateremu nasvetu prisluhniti.

Tukaj pridejo na vrsto takšni in drugačni vplivneži, ki krojijo javno mnenje in s svojim ravnanjem vplivajo na obnašanje večine. Ali jim je pozitiven zgled, ki ga dajejo, zares pomemben, ali pa gre v prvi vrsti le za samopromocijo in hlepenje po čim večjem dobičku, je zanimivo vprašanje, na katerega ni mogoče enoznačno odgovoriti.

Na eni strani je za pomoč  v času koronavirusa kar nekaj zvezdnikov doniralo visoke vsote denarja– med njimi so bili Madonna (100.000 mask za zapornike), Lady Gaga (100.000 za America's Food Fund), Rihanna in Jay Z (vsak milijon dolarjev za pomoč otrokom, delavcem, starostnikom v času koronavirusa), Justin Timberlake (South Food Bank) ter Blake Lively in Ryan Reynolds (milijon dolarjev za Food Banks Canada in Feeding America); drugi (ali isti) zvezdniki so svoje sledilce preko družbenih omrežij spodbujali, naj ravnajo odgovorno in ostanejo doma (Taylor Swift, Arnold Schwarzeneger, Viola Davis, Gwyneth Paltrow), ali pa so jih zabavali s svojim muziciranjem (Anthony Hopkins).

Podobno je storilo tudi lepo število poklicnih – tudi slovenskih influencerjev. Nekateri med njimi so »odklenili« svoje prej plačljive vsebine, na svoje kanale začeli nalagati vodene vadbe ali generirati dodatno, v tem trenutku aktualno vsebino.

 Madonna. FOTO: Reuters/Thomas Peter
 Madonna. FOTO: Reuters/Thomas Peter


Da ta ni vedno najbolj premišljena in da so ljudje nanjo danes občutljivi bolj kot kadarkoli prej – sploh če je ta zavajajoča ali pa do preostalih članov družbe izkazuje visoko stopnjo egoizma – pa dokazujejo vplivneži »na drugi strani«; ameriška fitnes coachinja Krystal Nelson je na družbenih omrežjih npr. zatrjevala, da se pred korono lahko ubranite z njenim detoks programom, po katerem se boste počutili mnogo bolje (in za to plačali med 97 in 494 dolarji); multimiljarder David Geffen je na Instagramu objavil fotografijo s svoje 590 milijonov vredne jahte; Madonna je, gola v luksuzni kopalni kadi, obkrožena s svečkami in listki cvetlic – posnetek je bil prav tako objavljen na Instagramu – modrovala o tem, kako smo si v takšnih časih vsi enaki; Naomi Cambell je objavila fotografijo, na kateri pozira v zaščitni obleki, ki se jih le s težavo dobi, Kris Jenner pa se je na koronavirus testirala, brez da bi imela kakršnekoli simptome – in to medtem ko v Los Angelesu običajnih smrtnikov na koronavirus ne testirajo niti, če so v sorodu s tistimi, ki so zaradi njega umrli.

Tako kot so se v antičnem Rimu najpremožnejši pred malarijo umikali v gore, se danes najbogatejši pred koronavirusom lahko umaknejo na svojo jahto ali katero od elitnih destinacij, npr. v ameriški Hamptons, na drugi strani pa se srednji razred trese za svoje službe, in medem ko v povprečnem velikem stanovanju naenkrat pripravlja kosilo, dela od doma in skrbi za svojega otroka, spremlja »globoke uvide«, ki jih s širnim svetom delijo nekateri zvezdniki.

Najbogatejši se danes umaknejo na jahte.
Najbogatejši se danes umaknejo na jahte.


Kontrast med obema poloma je (pre)velik in dokazuje, da tudi v bolezni nismo vsi enaki. Da jo bodo eni, ker imajo debelo denarnico, preboleli lažje od drugih (ali pa vsaj z veliko boljšo oskrbo in v hiši z bazenom), ter da se večina teh, kljub temu da imajo v izolaciji občutek, da so se »približali« navadnim smrtnikom, ne zaveda, da jim niso niti blizu.

Seveda pa ni vsa vsebina, ustvarjena s strani vplivnežev, takšna – veliko več je pozitivnih primerov in zvezdnikov, ki se zavedajo odgovornosti, ki jo prinaša slavno ime. Če to stoji za donacijo ali #ostanidoma pozivom, v tem ni nič napačnega, četudi gre – z mislijo na kasnejši posel – za spretno obliko samopromocije.

Ta je moteča in obsojanja vredna takrat, ko ljudje, ki bi morali biti zgled, s svojimi trditvami zavajajo, z modnimi maskami in javljanji iz karantene pa dokazujejo tisto, kar je za večino »običajnih ljudi« najbolj sporno – da se sploh ne zavedajo, kako na boljšem so, in niti – da bo »nikoli več ne bo, kot je bilo«, po koncu koronavirusa res veljal. A najbrž žal le za nekatere.

Več iz rubrike