Delo od doma: Kako si urediti domačo pisarno

Delo od doma je za marsikoga nova realnost. Predstavljamo način, kako urediti domačo pisarnda, da boste povečali svojo delovno učinkovitost.
Fotografija: Uredite si domačo pisarno po vaši meri (Foto: Shutterstock)
Odpri galerijo
Uredite si domačo pisarno po vaši meri (Foto: Shutterstock)

Dela od doma se je že pred epidemijo posluževalo čedalje več podjetij. Ob nastopu ukrepov za omejitev širjenja virusa pa se je ta trend čez noč razširil na večino podjetij in javni sektor, ki lahko poslujejo na tak način. Tako so bili številni zaposleni primorani ostati doma in si urediti delovno površino skladno z možnostmi stanovanja in glede na svoje želje. Toda kateri aspekti so pomembni pri ureditvi domače pisarne, ko govorimo o produktivnem delu?

Na spletni strani Entrepreneur so bili objavljeni napotki za optimalno ureditev domače pisarne.
 

Izbira pravega prostora


Ko si urejate domačo pisarno, je prvi korak izbira prostora, ki ga boste določili za opravljanje dela. Če imate na voljo več prostorov, izberite tistega, ki vam bo omogočal, da boste sedeli v bližini okna, ki vam bo nudil dotok naravne svetlobe.
Če je možno, izberite sobo, kjer sicer ne opravljate tudi prostočasnih dejavnosti ali gospodinjskih del. Tako boste lažje ločili delovni del dneva od prostega časa. Prostor si uredite tako, da se boste v njem čim bolje počutili. Prilagodite si osvetlitev, po želji si v ozadju predvajajte nežno glasbo in odstranite moteče dejavnike, ki bi vas lahko ovirali pri delu.
 

Minimalistična ureditev pisarne


S pravilno ureditvijo pisarne do boljše produktivnosti (Foto: Shutterstock)
S pravilno ureditvijo pisarne do boljše produktivnosti (Foto: Shutterstock)
Uredite si domačo pisarno na način, da boste lahko kar najhitreje začeli z delom. Vprašajte se, kaj je tisto, kar resnično potrebujete za opravljanje svojega dela. Ostalo lahko po želji dodate kasneje. Ni priporočljivo, da pretiravate z nepotrebnimi dodatki. Minimalistična ureditev domače pisarne vam bo pomagala, da se boste osredotočili na tisto, kar je najpomembnejše – opravljanje vašega dela. Pomembno je, da si zagotovite primerno mizo, udoben stol, ki vam bo omogočal optimalni položaj telesa med sedenjem, dostop do interneta in računalnik.
 

Opremite se s pripomočki za komunikacijo in organizacijo dela


Domačo pisarno je smiselno opremiti z namiznim koledarjem, zaradi katerega boste imeli boljši pregled nad opravki, ki vas še čakajo. Pomagajte si z virtualnimi orodji, ki vam ponujajo možnost komunikacije s sodelavci in lažje organizacije dela.
 

Izberite naravne materiale in prave barve


Ko opremljate domačo pisarno, pri njenem opremljanju vključite čim več naravnih materialov. Izberite izdelke iz lesa, po želji v prostor dodajte rastline. S tem, ko boste prostoru dali pridih narave, se bo zmanjšala raven stresa in tesnobe.


Ne pozabite na rabo pravih barv. Modra barva v prostoru ima glede na raziskave številne pozitivne učinke, saj pomirja, hkrati pa spodbuja delovanja logike in razmišljanje. Tudi zelena barva je dobra izbira, ko govorimo o barvah, ki pripomorejo k večji produktivnosti.
 

Poskrbite za redne odmore


Ko delate v klasičnem delovnem okolju, so odmori dostikrat striktno določeni. Hkrati pride vmes do kakšnega spontanega pogovora s sodelavci, greste v trgovino in podobno. Pri delu od doma pa so okoliščine precej drugačne in na vas je, da si organizirate predahe.

Odmori niso namenjeni zgolj temu, da se začasno odklopite od dela. Igrajo pomembno vlogo pri produktivnosti. Če daste možganom nekajkrat na dan možnost počitka, boste ohranili sposobnost hitrega povezovanja, razmišljanja in reševanja izzivov.

Med odmori se skušajte čim bolj odklopiti od tehnoloških pripomočkov. Največ boste za izboljšanje produktivnosti naredili, če jih boste izkoristili za hitro telovadbo ali po možnosti odšli na krajši sprehod v naravo.

Več iz rubrike