10 let Kinodvora, več kot milijon obiskovalcev

Po desetih letih uspešnega delovanja in z več kot milijon obiskovalci Kinodvor ostaja ključni dejavnik v razvoju slovenske filmske kulture.
Fotografija: KINODVOR 10: mestni kinematograf – gradnik filmske kulture Foto: Roman Šipić/Delo
Odpri galerijo
KINODVOR 10: mestni kinematograf – gradnik filmske kulture Foto: Roman Šipić/Delo

V letu 2018, ki ga je zaznamovala še posebej močna prisotnost slovenskega filma, je mestni kino obiskalo skoraj 120.000 gledalcev, ki so si na 2071 projekcijah ogledali več kot 345 filmskih programov.
 
Desetletje uresničevanja vizije mestnega kina, ki naj film in gledalca postavlja v središče družbeno-kulturnega dogajanja, je odprlo vrata raznolikemu in prepoznavnemu programskemu spektru za gledalce vseh generacij, potreb in zanimanj.

Ustanovitev in podpora občinskemu zavodu za kinematografijo sta prinesli spremembe in učinke, ki presegajo lokalni pomen: revitalizacijo in digitizacijo Art kino mreže Slovenije, strategijo razvoja nacionalnega programa filmske vzgoje, predvsem pa novo razumevanje pomena mestnega kinematografa, ki je pomemben gradnik filmske kulture in razvoja občinstev za film. Na tem temelju in skupaj z rezultati mestnega kina, ki v okviru razpoložljivih prostorskih zmogljivosti od leta 2012 dosega vrh obiska s 120.000 gledalci, Kinodvor v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana razvija načrt za razširitev na mestni minipleks v podhodu Ajdovščina, ki je predviden za leto 2022.

Projekcije na Gradu v sklopu projekta Film pod zvezdami si je samo v lanskem letu ogledalo skoraj 12.000 gledalcev. Foto: Kinodvor
Projekcije na Gradu v sklopu projekta Film pod zvezdami si je samo v lanskem letu ogledalo skoraj 12.000 gledalcev. Foto: Kinodvor

»V letu 2018 smo našteli 119.611 obiskovalcev, od tega smo jih 11.922 gostili na Filmu pod zvezdami, ki zaradi prenove dvorane ni imel nadomestnih projekcij v Kinodvoru, brezplačne projekcije štirih filmskih klasik v Letnem kinu na Kongresnem trgu pa si je ogledalo še dodatnih približno 5200 gledalcev,« je v sporočilu za javnost zapisala vodja za odnose z javnostmi Aliki Kalagasidu in poudarila tudi pomembnost programa za mlada občinstva s filmsko vzgojo, ki ga sestavljajo Kinobalon za otroke in mlade, Kinotrip – mladi za mlade in Kinodvorov šolski program.
 

Odlična filmska bera za slovenski film


Leto 2018 je zaznamovala močna prisotnost slovenskega filma. Med prvimi petimi najbolje obiskanimi filmi leta najdemo kar tri slovenske, od tega dva dokumentarca. Vrh lestvice najbolj gledanih filmov v 2018 je s 3271 gledalci osvojila kot oglje črna tragikomedija v režiji Martina McDonagha Trije plakati pred mestom. Na drugem mestu ji s 3257 gledalci sledi slovenska mladinska romantična komedija z elementi kriminalke Gajin svet Petra Bratuše, ki se ji na tretjem in četrtem mestu pridružujeta še dva slovenska celovečerna dokumentarca. Dobitnik vesne za najboljši film v Portorožu Družina v režiji Roka Bička je zabeležil 3192 gledalcev, Zadnji ledeni lovci Jureta Breceljnika in Rožleta Bregarja, dokumentarna zgodba o kulturi inuitskih lovcev vzhodne Grenlandije, pa 2702 gledalca.


Tudi finančno poslovanje Javnega zavoda Kinodvor je bilo v letu 2018 uspešno. Zavod je ustvaril 1.209.764 EUR prihodkov, kar je za 1 % več kot leto poprej.

Več iz rubrike