Krizno spreminjanje nakupovalnih navad je velika podjetniška priložnost

Spremembe nakupovalnih navad niso težave, temveč priložnost za prilagoditev poslovnega modela in čas za vpeljavo novih rešitev v podjetje.
Fotografija: Spremenjene navade potrošnikov in kupcev zahtevajo spremembo poslovnih modelov, kajti stari modeli nimajo več enakega učinka na trenutne vzorce obnašanja. FOTO: Leon Vidic/DELO
Odpri galerijo
Spremenjene navade potrošnikov in kupcev zahtevajo spremembo poslovnih modelov, kajti stari modeli nimajo več enakega učinka na trenutne vzorce obnašanja. FOTO: Leon Vidic/DELO

Na številnih področjih so se drastično spremenile življenjske navade. Nekatere so očitne, na primer uporaba digitalnih platform pri večini storitev, medtem ko bodo številne druge komaj v naslednjih letih postale jasno vidne. Zaposleni so se morali navaditi na delo od doma, izrazito spremenjena pa so tudi nakupovalne navade, piše spletni Entrepreneur.
 

Kupci so še bolj pozorni na svoje zdravje


Spletna prodaja se je spremenila in povečala, ob tem pa se beleži precejšen porast prodaje opreme za domačo vadbo. Hkrati se na protalu YouTube kaže tudi precejšen porast ogledov posnetkov za vaje doma in pa vodenje joge; ogledi so se povečai iz nekaj sto na na več sto tisoč. Ljudje smo zaradi izolacije imeli na razpolago več časa za premislek o svojih razvadah, kar je spodbudilo aktiven življenski slog. V Sloveniji in sosednji Italiji smo bili priča ogromnemu porastu prodaje koles, proizvajalci domače opreme za vadbo pa priznavajo, da povpraševanja niso v celoti zadovoljili in marsikdo do željene opreme niti ni prišel.

Zelo velik porast spletne prodaje beležijo tudi trgovine Tuš, ki so uvedle spletni supermarket, v sklopu katerega nudijo hitre prevzem iz avta. FOTO: Peter Irman
Zelo velik porast spletne prodaje beležijo tudi trgovine Tuš, ki so uvedle spletni supermarket, v sklopu katerega nudijo hitre prevzem iz avta. FOTO: Peter Irman
Primankljaj opreme so vendarle nadomestile mobilne aplikacije in digitalne rešitve, kot so športne ure. Te so bile priljubljene že pred epidemijo, vendar je v zadnjih mesecih bilo mogoče zaznati še dodaten porast prodaje. Razvil se je tudi trg aplikacij, ki jih posamezniki uporabljajo bodisi za sledenje svojega napredka ali kot trenerja vadbe. Entrepreneur piše, da se na tak način že kaže nova normalnost.
 

Zaznati je porast uporabe mobilnih iger


Zdaj je že jasno, da igre niso več namenjene le otrokom, to pa se je še dodatno pokazalo v času epidemije; zaznati je bilo namreč večanje povprečne starosti igralcev mobilnih iger.



Sodeč po podatkih iz poročila SensorTower, je število prenosov mobilnih iger v začetku letošnjega leta skupno preseglo 13 milijard (upošteva se tako App Store, kot Google Play). Število prenosov je rekordno, sicer pa gre za dvo-milijonsko povečanje v primerjavi s predhodnim četrtletjem.

V poročilu je mogoče razbrati tudi, da so najbolj priljubljene igre tiste, ki igralce povezujejo in nudijo socialno komponento. Primer iger, ki so povezovale skupino prijateljev sta Words With Friends 2 in Scrabble Go. Seveda se je povečalo tudi število aktivnih uporabnikov že prej priljubljenih iger Roblox in Minecraft, kar pa se lahko pripiše porastu prostega časa najstnikov in osnovnošolcev.

Takšen trend so številni uporabili v svoj prid, predvsem so imele korist marketinške agencije. Igre so namreč omogočile dodatno targetiranje oglasov potencialnim kupcem. Tako je National Geographic promoviral svojo serijo Mars preko mobilne iger in targetiral moške, stare med 24 in 25 let, rezultati kampanije pa so bili zelo uspešni.
 

Številni ponudniki vsakdanjih izdelkov že ustvarjajo spletne trgovine, ki gredo mimo fizičnih trgovin.FOTO: Arhiv Žita
Številni ponudniki vsakdanjih izdelkov že ustvarjajo spletne trgovine, ki gredo mimo fizičnih trgovin.FOTO: Arhiv Žita
Novih izdelkov se ne odkriva več na trgovinskih policah


Zdaj je že jasno, da je brezstična ekoonomija izrazito povečala spletno prodajo. Katere od sprememb se bodo obdržale tudi v prihodnje ni jasno, večina pa se strinja, da bo močno spremenjen nakup vsakodnevnih živil. Trgovci so prepričani, da bodo kupci z veseljem na daljavo kupovali tiste izdelke, ki jih poznajo in jih ni potrebno vedno znova preverjati.

Zaradi odsotnosti kupcev v trgovinah pa se bo zelo verjetno spremenil tudi izgled fizičnih trgovin. Te so temeljile izključno na obisku in sproščenem nakupovanju, oboje pa se je zdaj spremenilo; ljudje namreč kupujemo prek spleta, v fizičnih trgovinah pa nismo več povsem sproščeni. Posledično se je zmanjšalo tudi odkrivanje nove ponudbe v trgovini, kar je izreden pritisk na proizvajalce vsakodnevnih izdelkov - spomnimo, kupci so tovrstne izdelke pripravljeni kupovali preko spleta in jim v fizičnih trgovinah ne bodo namenjali pozornosti.

Vsi novi trendi bi lahko bolj jasno zagnali model poslovanja, ki temelji na direktni prodaji kupcu, torej brez posrednika. V tem smislu je pričakovati več spletnih strani proizvajalcev, saj se na tak način izognejo padcu prodaje v fizičnih trgovinah.

Več iz rubrike