Kriza je lahko priložnost za povečanje ugleda podjetja

Glassdoor je spletno mesto, kjer lahko iskalci zaposlitve najdejo nasvete, kako se pripraviti na razgovor za službo, in izvedo, kakšne so plače v branži, kamor se kot iskalci zaposlitve prijavljajo. A najbolj zanimiva in uporabna je kategorija, v kateri zaposleni in nekdanji zaposleni anonimno ocenjujejo svojega delodajalca.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Tam lahko iskalci zaposlitve preverijo, kakšne so neposredne izkušnje tistih, ki v nekem podjetju, tudi javni ustanovi, delajo, ali to, katere so pozitivne in negativne stvari službe, v katero se prijavljajo ali pa si tam želijo delati. Najbolje ocenjeno (in edino z oceno 5) med slovenskimi delodajalci na Glassdooru je škofjeloško podjetje Optiweb, kjer imajo od pred kratkim zaposleno tudi (prvo v Sloveniji sploh) menedžerko za srečo Urško Stanovnik. Kaj natančno počne, ste lahko brali v prejšnji številki Sveta kapitala, lahko pa ji boste prisluhnili tudi na Slovenski konferenci o odnosih z javnostjo v Portorožu.

Če bi se sprehodili med najbolje ocenjenimi ameriškimi podjetji, bi visoko na lestvici našli podjetje Patagonia – proizvajalca športne opreme višjega cenovnega ranga, ki je morda še bolj kot po svojih izdelkih znano po svoji (že kar aktivistični) podpori ohranjanja naravnega okolja. Finančno (od leta 1986 do danes so donirali že več kot 70 milijonov dolarjev) podpirajo ameriške okoljske nevladne organizacije, podkupujejo lobiste, da prepričujejo politike, da nato glasujejo proti projektom, ki uničujejo okolje, tožijo guvernerje in predsednike, tudi predsednika Trumpa, pred kratkim so začeli podpirati še okoljske projekte v Evropi, med drugim nasprotujejo gradnji jezov za hidroelektrarne na Balkanu. Pri tem podjetje svojo okoljsko agendo prenaša tudi na svoje zaposlene – omogočajo jim plačan dopust, če se prijavijo na reševanje posledic okoljskih katastrof, se udeležijo protestov.

Ali ste se pripravljeni odreči desetim odstotkom svoje plače, da se naš skupni boj za čisto okolje nadaljuje?     

Patagonia je tudi eden od najbolj zaželenih delodajalcev v Združenih državah Amerike. Če preberete ocene podjetja na spletnem mestu Glassdoor, se boste lahko prepričali, zakaj. Zaposleni so navdušeni nad okoljsko zavedno in k športu nagnjeno kulturo podjetja ter benefiti, ki jih kot zaposleni lahko izkoristijo – med delovnim časom lahko gredo s svojim surfom na valove, mladim materam plačajo daljšo porodniško, kot je najnižja zakonsko omejena, podjetje je visoko na lestvici tudi med tistimi delodajalci, ki spodbujajo, da se tudi ženske povzpnejo do najvišjih (direktorskih) položajev … Tudi ko zaposleni zapusti podjetje, mu priredijo zabavo in se od njega poslovijo na družbenih omrežjih, čeprav gre le za študenta, ki je delal v kateri od njihovih trgovin med počitnicami, celo novinarji intervjujev ne delajo v pisarnah vodilnih, ampak med sprehodom po plaži.

Pexels
Pexels

Večina anonimnih ocenjevalcev Patagonie kot delodajalca na spletnem mestu Glassdoor kot (edino) negativno plat dela v podjetju omenja povprečne ali/in celo nizke plače, a glede na visoko povprečno oceno plača ob dobri in pozitivni kulturi v podjetju očitno vseeno ni najpomembnejši dejavnik in večina je z delom v podjetju več kot zadovoljna in delo v podjetju tudi priporoča. Patagonie kot uglednega delodajalca, plač in skrbi za zaposlene seveda ne omenjam naključno. Podjetij, ki jih anonimni ocenjevalci priporočajo iskalcem zaposlitve kot najboljše okolje za delo, je pred Patagonio še mnogo, v ospredju so visokotehnoška in startup podjetja, a Patagonio izpostavljam zaradi nečesa drugega. Kot predsedujočemu letošnjemu programskemu odboru Slovenske konference o odnosih z javnostjo mi, ko razmišljam o presečišču med osrednjima temama letošnje konference – kriznim komuniciranjem in znamčenjem delodajalca in vlogi odnosov z javnostjo na teh področjih (nekaj ste o tem lahko brali v prejšnji številki Sveta kapitala) –, prva na misel pride ravno poteza vodstva in vodilnih za kadre in komuniciranje v Patagonii.

Pred desetimi leti se tudi omenjeno podjetje ni moglo izogniti posledicam finančnega in gospodarskega zloma. K sreči kriza podjetja ni prizadela tako močno, a sprememba se je zgodila in izziv, kako se soočiti s krizo, je bil pred njimi. Takrat se je vodstvo podjetja (v skladu s svojo okoljsko agendo) odločilo za resnično izjemno, a hkrati tvegano potezo. Svojim zaposlenim je predlagalo naslednje – ker so naše donacije okoljskim nevladnim organizacijam (morda) ogrožene, vas sprašujemo, ali ste se pripravljeni odreči desetim odstotkom svoje plače, da se naš skupni boj za čisto okolje nadaljuje? Zaposleni v Patagonii so predlog, čeprav so nizke plače edini minus dela v podjetju, soglasno potrdili. Pika.

INFO

Več o tujih in domačih dobrih praksah upravljanja ugleda in znamčenju delodajalca ter kriznem komuniciranju pa z več kot 20 govorci v torek in sredo v Portorožu.

 

 

Uroš Bonšek, vodja za odnose z javnostjo CNVOS in vodja programskega odbora 21. Skoja

Več iz rubrike