Kako voditi z zgledom?

Kot dober vodja podjetja in zaposlenih se lahko vedno znova vprašamo, ali znamo avtentično voditi in usmerjati zaposlene.
Fotografija: Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Foto: Shutterstock

Kot dober vodja podjetja in zaposlenih se lahko vedno znova vprašamo, ali znamo avtentično voditi in usmerjati osebe, ki jim zaupamo poslovanje našega podjetja.

Kaj vse to pomeni in kako lahko to obširno tematiko razdelamo na več nivojev, je samo po sebi kompleksno vprašanje. Danes se bom z vami posvetil aspektu zgleda; kako pomembno je, da smo dober in iskren zgled našim zaposlenim ter kaj lahko pri sebi prepoznamo ter posledično izboljšamo.

Praktično vsi ljudje iščemo v določenem obdobju življenja nekoga, ki nam je vzor. Največkrat tega prepoznamo pri osebah, ki so že dosegle podobne cilje, ki jih želimo tudi sami realizirati. Ali tudi v njih prepoznamo kvalitete in vrline, ki nam v določenem trenutku primanjkujejo, je pa drugi del enačbe, ki je bistvenega pomena. To je jedro iskrene samorefleksije in zmožnost, da pri sebi vzbudimo novi, še neaktiviran potencial. Saj veste; če pri sebi nič konkretno ne spremenimo, v resnici ne moremo pričakovati napredka. To verjamem, da velja za prav vsa področja v naših življenjih; tako osebnih, kot poslovnih. 

image_alt
Motivacijske napake, ki si jih ne smete privoščiti

Da se vrnem sedaj prav na vodje. Vsi, ki v neki obliki vodimo določeno število oseb (tudi če zgolj eno), se lahko v poslovnem žargonu smatramo kot vodje. Če ste lastnik ali lastnica podjetja, to apriori pomeni, da ste tudi vodja. Kako pa še bolje voditi vaše zaposlene z zgledom, vam zaupam v naslednjih šestih korakih:

Bodite konstruktivni pri reševanju konfliktov

Ne morete pričakovati, da bodo vaši zaposleni dobro reševali konflikte, če tega sami niste sposobni storiti. To pomeni mirno in produktivno reševanje konfliktov. Cilj takšnega odzivanja na konflikte je razpršiti napetost in najti rešitev. Da ne bo pomote; konfliktne situacije v podjetju so neizbežne in mnogokrat potrebne. Predvsem pri ustvarjalnem delu si želite nekaj trenja ob izmenjavi idej ter različne poglede na razreševanje podjetniških izzivov. Če želite biti dober vodja, je nujno, da znate odlično poslušati vaše zaposlene. Na podlagi različnih argumentov jih nato spodbudite pri iskanju konsenza in jim jasno komunicirajte vašo odločitev za razreševanje določenega izziva.

Izpolnjujte svoje obljube

Eden najboljših načinov za vodenje z zgledom je vzpostavitev temeljev zaupanja. Začnite s tem, da resnično izpolnite svoje dane obljube. S tem vašim zaposlenim pokažete raven vaše predanosti. Posledično vam lahko kot vodji še lažje zaupajo. Morda boste ugotovili, da so bolj pripravljeni postavljati vprašanja, prevzeti dodatne odgovornosti in biti bolj angažirani člani vaše ekipe. Če zaposleni ne zmorejo zaupati vodji, da izpolni dane obljube, se lahko počutijo neaktivni in neproduktivni.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Delajte skupaj z vašimi zaposlenimi

Najučinkovitejši vodje delajo skupaj s svojo ekipo. Tudi če imate svojo pisarno, preživite veliko časa zunaj nje. Bodite ob vaših zaposlenih tako, da imajo občutek, da so sestavni del vaše ekipe. Več kot boste delali z njimi, bolj boste razumeli njihove individualne kvalitete in veščine ter naloge in projekte, na katerih delajo. Posledično vam bo to pomagalo bolje voditi, odgovarjati na njihova vprašanja in jih uspešno usmerjati do realizacije ciljev.

Če tesno sodelujete z vašimi zaposlenimi, boste z njimi zgradili zaupanje in dvignili moralo celotnega podjetja. Druga prednost takšnega načina dela je, da boste imeli bolj poglobljeno znanje o vseh izzivih in potencialnih nesoglasjih. Nato lahko skupaj zastavite smer rešitev, ki so potrebne za izboljšanje delovnega procesa.

Po neuspehu se ponovno dvignite

Neuspeh je naraven del življenja in poslovanja. Ta se lahko zgodi, kadarkoli se podamo v poslovna tveganja ali sprejemamo pomembne odločitve. Če se počutimo poražene in se sramujemo neuspeha, nam lahko to prepreči ponovno poskušanje. Lahko se razširi tudi na druga področja našega življenja in nam preprečuje, da bi dosegli svoj največji potencial. Eden najboljših načinov, da svoje zaposlene spodbudite, da se poberejo in poskusijo znova, je, da jim točno to pokažete.

Ste morda vodili lansiranje novega izdelka, ki ni dosegel želene prodaje? Povejte svoji ekipi, kaj ste se naučili iz svoje napake. Ali ste prezgodaj povečali stroške na določenem področju poslovanja? Pojasnite, kaj je šlo narobe, in se odpravite na dodatno poslovno usposabljanje. Vsi smo ljudje in vsekakor smo zmotljivi. Saj poznate rek: »Kdor dela, lahko dela tudi napake. Tisti ki ne dela, jih ne more narediti.« Ključno je, da se poberete in znova poskusite ter spodbudite svoje zaposlene, da storijo enako.

image_alt
Težki časi razkrivajo človekov značaj

Udeležujte se izobraževanj in delavnic za dodatno usposabljanje

Vsi vodje imamo prostor za osebnostno in poslovno rast. Pomembno je, da svojim zaposlenim pokažete, da se zavedate svojih pomanjkljivosti, vendar ste kljub temu predani pridobivanju znanja, izobrazbe in vpogledov, ki jih potrebujete za uspeh v svoji vlogi. To jim bo pomagalo zaupati vašemu vodstvu in posledično bodo lahko navdihnjeni, da tudi zase najdejo podobne priložnosti.

Aktivno poslušajte

Poslušajte svoje zaposlene, kolege voditelje v vaši organizaciji in tudi osebe, katerim po možnosti vi poročate. Z vsakim se lahko pogovarjate nekaj pomembnega. Poleg tega jim z vašim aktivnim poslušanjem dokažete, da jih spoštujete kot osebe. To kaže na vaš iskren interes za delo, ki ga opravljajo. Če želite še bolj učinkovito voditi, je to odličen način, da pridobite vse potrebne informacije. Sodelujte z ljudmi okoli sebe na smiseln način. Tako bodo prepričani v vaše sposobnosti in se bodo z veseljem obrnili na vas glede kakršnihkoli težav. Saj veste: »Bolj kot poslušamo, več se naučimo.«

Za povzetek bi dodal le še splošno sprejeto načelo, da so dejanja vredna več kot kakršnekoli besede. Da vas vaši zaposleni lahko smatrajo za avtentičnega vodjo, je potrebno, da udejanite vaše dobronamerne besede; da uresničite in date v prakso to, kar sami svetujete oz. predlagate. Tako lahko resnično vodite z zgledom.

image_alt
Čemu daje prednost manager?

Več iz rubrike