Od brezdomca do ustanovitelja več milijard vredne luksuzne znamke

Louis Vuitton je kot otrok živel v težkih razmerah, kasneje pa je zasnoval prestižno modno znamko, ki je danes vredna več milijard evrov.
Fotografija: Trgovina Louis Vuitton v Parizu. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Trgovina Louis Vuitton v Parizu. Foto: Shutterstock

Louis Vuitton je francoska modna hiša in podjetje za luksuzne izdelke. Spada med vodilne svetovne modne hiše. Kratica podjetja LV se pojavlja na skoraj vseh njihovih izdelkih. Gre za luksuzne kovčke, usnjene izdelke, konfekcijo, čevlje, ure, nakit, modne dodatke, sončna očala in knjige. Na spletni strani The Richest so povzeli življenjsko zgodbo njegovega ustanovitelja.

image_alt
Stokrat zavrnjena, danes ima 34 milijard evrov vredno podjetje

Louis Vuitton je ime dobil po svojem ustanovitelju Louisu Vuittonu. Ta se je rodil leta 1821, odraščal pa je v družini kmetov in mlinarjev na vzhodnem delu Francije. Ko mu je umrla mama, se je njegov oče Xavier Vuitton ponovno poročil. Mačeha je imela zelo grd odnos do Louisa. Družinsko okolje je bilo polno psihičnega nasilje, kar je mladega Vuittona prepričalo, da je že zgodaj zapustil dom in si poiskal zaposlitev.

image_alt
Razkrita državna skrivnost Velike Britanije

Pri 16 letih naj bi tako prehodil kar 470 kilometrov, da je prispel do Pariza. Tam si je našel priložnostna dela pri obrtnikih, medtem ko je noči preživel na pariških ulicah. V tistem času je bila francoska prestolnica podvržena pospešeni industrializaciji. Povpraševanje po potovanjih na dolge razdalje je bilo med ljudmi čedalje večje.

Louis Vuitton. Foto: Shutterstock
Louis Vuitton. Foto: Shutterstock

Odprl lastno trgovino s kovčki, ki je požela velik uspeh

Vuitton se je zaposlil kot vajenec pri Monsieuru Marechalu, ki ga je naučil izdelovati trpežne kovčke. Hitro je osvojil nova znanja in že čez nekaj let je postal zaradi svojih spretnosti zelo prepoznaven. Takrat se je odločil odpreti svojo trgovino s kovčki. Leta 1858 je Vuitton zasnoval prvi kovček iz sivega platna, ki se je imenoval Trianon. Njegovi izdelki so bili zelo iskani, vendar se je proizvodnja zaradi francosko – pruske vojne leta 1870 ustavila.

Po vojni so cene nepremičnin zelo upadle, kar je Vuittonu omogočilo odprtje nove trgovine v prestižnem delu Pariza. Po nekaj mesecih je njegov posel ponovno zacvetel. Naročila so začela prihajati s celega sveta. Poslovalnico je odprl tudi v Londonu in po njegovih izdelkih so povpraševali celo pripadniki kraljeve družine.

image_alt
Od skromnih začetkov do 1,7 milijarde evrov vrednega podjetja

V posel je Vuitton kasneje vključil še svojega sina Georgesa. Ta je leta 1886 izumil najbolj zanesljiv sistem ključavnic v tistem času. Leta 1892 je Louis Vuitton umrl, Georges Vuitton pa je nadaljeval z razvojem očetove blagovne znamke. Med drugim se je udeležil tudi svetovnega sejma v Chicagu, kjer je spoznal Johna Wanamakerja. Ta je bil zaslužen za vzpostavitev koncepta veleblagovnic in cenovnih oznak. Leta 1896 je Georges ustvaril monogram in cvetlični vzorec LV v spomin na svojega očeta. Prodaja izdelkov se je v naslednjih letih razširila po večjem delu Amerike, leta 1936 pa je Georges v nesreči umrl. Posel je ponovno prevzel njegov sin.

image_alt
Kitajski avtomobili bodo zavzeli svetovne ceste

Več let zapored največ vredna blagovna znamka na svetu

Leta 1987 je blagovna znamka odprla trgovine po vsem svetu in vrednost podjetja je tedaj dosegla milijardo dolarjev. Med letoma 2006 in 2012 je bilo podjetje vsako leto razglašeno za največ vredno luksuzno blagovno znamko na svetu. Danes spada Louis Vuitton pod največji modni konglomerat na svetu LVMH. Blagovna znamka je sodelovala tudi z drugimi modnimi ikonami, kot so Tiffany & Co., Dior, Sephora, Fendi, Tag Heuer, Fenty, Marc Jacobs in Hublot. Neto vrednost podjetja danes znaša 24,5 milijarde evrov.

image_alt
Prvi robot z državljanstvom želi imeti otroke in uničiti človeštvo

Več iz rubrike