Domov Inovacije 08. Januar 2018.

Kitajski startup Byton razvil pametni avto

byton avto
© Arhiv podjetja
Kitajsko zagonsko podjetje Byton je v okviru sejma zabavne elektronike Ces Las Vegas prestavil prototip "pametnega in intuitivnega" avtomobila, ki naj bi ga po okvirni ceni 45.000 dolarjev (precej ceneje v primerjavi s Teslo in podobnimi) začeli tržiti prihodnje leto na Kitajskem, leta 2020 tudi v Evropi in ZDA.

Vozilo snovalci opisujejo kot računalniško napravo na kolesih. Vozilo bo imelo namesto armature velik panoramski zaslon, ki bo služil kot vmesnik za geosatelitsko navigacijo, zabavne aplikacije in celo nadzor zdravstvenega stanja in počutja voznika.

Pametni avtomobil bo za odpiranje uporabila biometrično tehnologijo prepoznavanja obraza, posamezni voznik pa si bo lahko tudi nastavil idealno vozno okolje in vozilo se bo ob zaznavi njegovega obraza temu prilagodilo. Na voljo bo tudi Amazonova tehnologija glasovnih ukazov Alexa, upravljanje pa bo mogoče tudi z gestami. Avtomobil bo razpolagal s tehnologijo mobilnih omrežij pete generacije in interneta v oblaku, njegove funkcije pa bodo okrepili še z rešitvami umetne inteligence. Baterija naj bi zdržala za več kot 500 kilometrov vožnje, za polnjenje pa naj bi uporabniki potrebovali do pol ure.

"Gre za izdelek, ki je zasnovan za prihodnost, ki jo zaznamujeta avtonomnost in načelo delitve," je pojasnil Daniel Kirchert, predsednik in soustanovitelj startupa s sedežem v velemestu Nanjing.

byton | Author: Arhiv podjetja Arhiv podjetja

Ime družbe Byton je sicer okrajšava za Bytes on Wheels (bajti na kolesih), zagonsko podjetje pa je s finančnimi vložki v višini preko 200 milijonov dolarjev podprla vrsta vlagateljev, med njimi kitajski tehnološki velikan Tencent. Vodijo ga nekdanji vodstveni delavci iz podjetij, kot so Tesla, BMW, Apple in Google, predstavlja pa še enega v nizu igralcev na področju razvoja vozil nove generacije, ki jih je mogoče prilagoditi avtonomni vožnji.

Video predstavitev

Komentarji
Komentirajte

Za komentiranje se je potrebno prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, se lahko hitro in enostavno registrirate. Po registraciji se lahko vključite v razpravo.