Domov Inovacije 29. November 2016.

Delo se podaja v startup svet

Delo predstavlja Delov startup studio
© Blaž Samec
V družbi Delo smo zagnali projekt Delo startup studio, s katerim želimo dobiti nove in zanimive ideje, povezane z medijskimi vsebinami ali njihovo distribucijo. Natečaj za prijavo idej je že odprt.

Na spletni strani http://startup.delo.si/ se lahko prijavijo vse resne ekipe, ki imajo izdelan vsaj najosnovnejši sprejemljiv produkt (minimum viable product − MVP), ki se mora nanašati na medijske projekte in imeti monetizacijski potencial. Poslati morajo tudi poslovni načrt.

»Iščemo razdelane ideje, ki so kakorkoli povezane z mediji. Usmerjeni pa smo predvsem v digitalni razvoj,« razlaga podjetnik Niko Klanšek, ki je sodeloval pri zasnovi startup studia in ga tudi vodi. Prejete ideje bo pregledala komisija in najboljše uvrstila v ožji izbor ter jih povabila na predstavitveni intervju. Klanšek, ki dobro pozna svet startupov, razlaga, da se bodo ekipe, ki morda ne bi bile izbrane v prvem poskusu, lahko še prijavile na natečaj, ko bodo idejo bolj razvile, saj je natečaj odprte narave.

Komisija, ki jo poleg Nika Klanška sestavljajo še predstavniki vodstva, trženja, digitalnega razvoja in uredništva, bo prvo sito opravila že januarja in morda že izbrala startup (ali več), ki ga bo Delo finančno podprlo z investicijo do 50.000 evrov. V medijski hiši načrtujemo, da bi v enem letu s po 50.000 evri podprli dva startupa, seveda gre lahko tudi za več investicij z manjšimi zneski.

Ne samo investicija, tudi znanje in povezave

Ni pa nujno, da bo finančna investicija vedno potrebna. »Morda bomo skozi pregled idej in pogovore ugotovili, da nekatere ne potrebujejo denarja, ampak bolj pomoč v obliki marketinške strategije ali pa medijske podpore,« razlaga Klanšek in dodaja: »Delo zagonskim podjetjem namreč lahko ponudi znanje s področij založništva, medijev, oglaševanja, marketinga. Ne samo to, ponudi lahko tudi mrežo povezav.«

Delo bo izbranim idejam ponudilo tudi mentorsko podporo, produkt promoviralo v naših medijih in tako pomagalo pri njihovi uresničitvi. V začetku prihodnjega leta pa se bodo na tako imenovanem demo dnevu predstavile tudi drugim investitorjem.

Delov startup studio ni pospeševalniški program, ampak deluje kot investitor. Tako bodo startupi, ki se nam bodo pridružili, lahko sodelovali v drugih programih, namenjenih zagonskim podjetjem. »Kot investitor pa se bo Delo udeleževalo tudi predstavitev startupov v drugih pospeševalnikih in iskalo zanimiva podjetja za investicije,« pravi Klanšek.

Eden od gradnikov digitalizacije

V. d. odgovornega urednika Dela Gregor Knafelc pri tem koraku poudarja, da je ustvarjanje novinarskih vsebin najdražja operacija v medijskem poslu. Medijske hiše se namreč financirajo le iz dveh virov – naročnin oziroma nakupa vsebin in s prihodki od oglasov.

»Ker se medijska krajina drastično spreminja, Delo išče in investira tudi v druge možne vire prihodkov na spletu, ki bodo dolgoročno pomagali ohranjati kreiranje novinarskih vsebin. V tej smeri smo letos naredili nekaj pomembnih korakov, Delo startup studio je eden izmed mnogih, meni vsebinsko najbližji,« razlaga Knafelc in dodaja: »Takšen način sodelovanja s startupi je nujen, ker analogni medijski biznis upada. Delo startup studio je eden izmed gradnikov Delove digitalizacije, ki je zapisana v strategiji in v bistvu pomeni diverzifikacijo od tradicionalnega poslovnega modela.«

Startup studio se bo sicer ukvarjal s tremi področji, in sicer iskanjem idej od zunaj (startupi), od znotraj (med zaposlenimi) in z iskanjem priložnosti na trgu (investicije, prevzemi ...).

Komentarji
Komentirajte

Za komentiranje se je potrebno prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, se lahko hitro in enostavno registrirate. Po registraciji se lahko vključite v razpravo.