Je Tiktok prihodnost medijskega poročanja?

Svet se spreminja. Z njim tudi mediji sporočanja.
Fotografija: Foto: Vidic Leon / Delo
Odpri galerijo
Foto: Vidic Leon / Delo

Konec meseca marca je v Sueškem prekopu neslavno nasedla tovorna ladja. Novice in šale v zvezi z dogajanjem so preplavile digitalne in analogne medije in tako našle pot v informacijske mehurčke skoraj vseh generacij. Boomerji so dogajanje spremljali preko televizije in tiskanih medijev, milenijci so preko Twitterja delili cinične meme. Novica je dosegla tudi generacijo Z. 
 
Šestindvajsetletna BBC-jeva novinarka, Sophia Smith Galer je namreč o nasedli ladji poročala na Tiktoku, aplikaciji za deljenje kratkih videov, ki je še posebej priljubljena med najstniki.
 
Galerjeva v viralnem videu v ritmu mornarskih pesmi poje o nasedli ladji, zaprtih trgovskih poteh in ekonomski škodi. Video si je ogledalo več kot tri milijone uporabnikov, ima več kot 5000 komentarjev in 400.000 všečkov. Zato se poraja vprašanje, ali je Tiktok prihodnost medijskega poročanja?
Foto: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration 
Foto: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration 

 

Medijsko poročanje v času spletnih platform

 
Uporabniki že desetletje spletne platforme uporabljajo kot vstopne točke za spremljanje novic. Monopol nad distribucijo medijskih vsebin si trenutno delita Facebook in Google. Profesor na prestižni Univerzi v Pennsylvaniji, Victor Pickard, ugotavlja, da so spletne platforme predrugačile novinarstvo, saj so novice in članki prepuščeni na milost in nemilost algoritmom. Ti pa so napisani na način, da zadržujejo pozornost uporabnikov na platformi in po definiciji preferirajo senzacionalistične in zabavljaške vsebine.
 

V tem kontekstu je Tiktok samo še ena spletna platforma, ki privablja pozornost uporabnikov in posledično deluje kot vstopna točka za spremljanje medijskih vsebin. Slednje pa so prepuščene na (ne)milost algoritmom. Vendar ne gre prehitro sklepati  pesimističnih zaključkov. Interakcija medijev in Tiktoka prinaša tudi številne priložnosti.  
 

Doseganje mlajšega občinstva

 
Raziskave kažejo, da mlajše generacije niso lojalne medijskim hišam, ampak spremljajo novice preko družabnih omrežij. Na tradicionalne medije se obrnejo samo takrat, ko se pojavijo velike zgodbe in želijo preveriti kredibilnost virov informacij.
 
Foto: REUTERS/Mike Blake
Foto: REUTERS/Mike Blake
Mladi neredno in selektivno spremljajo medije in novice. So pa veliko na Tiktoku. 69 odstotkov ameriških najstnikov je jeseni 2020 uporabljalo Tiktok. Marca je bilo v Združenem kraljestvu 19 odstotkov uporabnikov platforme mlajših od 18 let, v Nemčiji 24 odstotkov in v Franciji 33 odstotkov. Zato Tiktok predstavlja veliko priložnost za medije, da svoje poročanje in preverjena dejstva približajo generaciji Z. 
 

Zaupanje

 
Galerjeva, pionirka novinarskega poročanja na Tiktoku, pravi, da zaradi prisotnosti na platformi uživa ugled in zaupanje med mlajšim občinstvom. Nedavno so se preko Tiktoka nanjo obrnile britanske najstnice z zgodbami spolnega nadlegovanja na šolskih hodnikih in kampusih. Novinarka je zgodbe objavila na BBC-ju in pomembno prispevala k politizaciji problema. 

Primer kaže, da je Tiktok lahko medij za gradnjo zaupanja med novinarji in občinstvom, kar je v času splošnega nezaupanja v institucije zelo dobrodošlo. »Videti je kot zabava in igra, vendar sem na Tiktoku zaradi zaupnih odnosov z mojimi bralci,« pravi Galerjeva.
 
 

Več iz rubrike