Sosed kar 7,7 dni na mesec dela za avto. Pa vi?

Avtomobili … Tema o kateri se sicer pogosto pogovarjamo, a ne na način, ki je še kako pomemben.
Fotografija: Ko se odločamo za nakup avtomobila, novega ali rabljenega, je najbolj pomembno to, da ugotovimo kakšen avto si sploh lahko privoščimo.
Odpri galerijo
Ko se odločamo za nakup avtomobila, novega ali rabljenega, je najbolj pomembno to, da ugotovimo kakšen avto si sploh lahko privoščimo.

Koliko nas stane naš jekleni konjiček, pri čemer je njegova glavna funkcija navadno le prevoz od točke A do točke B. Malokdo si gre računati koliko dni na mesec pravzaprav dela samo za avto (še najmanj me ženske). Nekateri se temu izogibajo zato, ker se že zdaj zavedajo, da tukaj prekoračijo svoj maximum, drugi zato, ker enostavno ne vedo kako se tega izračuna sploh lotiti.

No, sama sem šla pred časom računat … Na konkretnem primeru ene izmed strank, ki je s kreditom kupila nov avto (mimogrede – to je napaka št. 1) za 8.000 evrov, s katerim v povprečju prevozi 10.000 km / leto in katerega povprečna poraba znaša 6l / 100 km.
Vas zanima koliko dni mora delati samo za avto (glede na plačo)? Približno 7,7 delovnih dni na mesec! Ja, samo za avto!

Torej od povprečnih 20 dni na mesec (če upoštevamo še dopuste), več kot tretjino časa dela le za avto. Meni se to zdi grozljivo. Kje so še položnice za bivanje, hrana, dopust, otroci, zdravje, oblačila itn.
 

Kakšen avto si sploh lahko privoščimo?


Ko se odločamo za nakup avtomobila, novega ali rabljenega, je najbolj pomembno to, da ugotovimo kakšen avto si sploh lahko privoščimo. Velika večina ljudi se s tem ne ukvarja in si kupi avto bodisi glede na kreditno sposobnost, željo ali pa glede na to kakšen avto ima njegov sosed. In takšen pristop ni najbolj optimalen.




Pogosto na predavanjih poslušalce izzovemo z naslednjim vprašanjem: Najeli smo avto kredit z mesečnim obrokom v višini 225 evrov. Vsi drugi mesečni stroški za avto znašajo dodatnih 150 evrov (ja, vem, zelo so nizki, v resnici so precej višji, a je enostavneje računati).

Kolikšen je priporočljiv minimalni neto prihodek, de ne bomo presegli priporočenega mesečnega proračuna za prevoz?
Možni odgovori:
a) 2500 evrov
b) 2000 evrov
c) 1500 evrov
d) 1000 evrov.

Ste odgovorili? Najpogostejši odgovor je navadno c) 1500 evrov in je tudi napačen. Pravilen odgovor je namreč a) 2500 evrov. Skupni mesečni strošek avtomobila (vključujoč stroške goriva, kredita oz. izgube vrednosti, zavarovanja, vzdrževanja itd.) namreč ne sme presegati 15 % našega neto prihodka. No, morda je to malce grobo napisano. Seveda ga lahko presega, a potem je vprašanje kje bomo morali zategniti pas. Seveda je to spoznanje za marsikoga šokantno, pa vendar je prav, da vemo kakšni so osnovni finančni okvirji znotraj katerih se moramo gibati v kolikor želimo ohraniti finančno stabilnost.

Koliko nas stane naš jekleni konjiček, pri čemer je njegova glavna funkcija navadno le prevoz od točke A do točke B.
Koliko nas stane naš jekleni konjiček, pri čemer je njegova glavna funkcija navadno le prevoz od točke A do točke B.

 

Nov ali rabljen?


Najpogostejša napaka, ki jo delamo je ta, da kupujemo nove avtomobile. Zakaj? Zato ker avto v prvih letih izgubi največ na svoji vrednosti. Že takoj, ko ga odpeljemo iz salona smo izgubili najmanj 10 %, po prvem letu pa kar 20 %! Seveda je odvisno od modela, a vseeno bi lahko rekli, da to velja za večino avtomobilov. Vsakomur prija vonj po novem avtomobilu (tudi jaz sem nekoč to izkusila), bleščeči notranji opremi, zvoku novega motorja, nevoščljivim pogledom sosedov … Pa vendar ta občutek ni večen. Mesec, dva, morda celo tri, potem pa počasi izgine. Ostanejo visoki stroški zavarovanja, ker brez t.i. kaska ne gre, stroški vzdrževanja, goriva itd. In kar je morda najhuje, tudi obrok kredita za avtomobil. In sedaj si predstavljajte, da ste primorani avto prodati, ker ne zmorete več plačevati vseh obveznosti. Ostane vam dolg, vi pa ste brez avtomobila. Zato je priporočljivo kupiti rabljen avtomobil, katerega vrednost ne bo več toliko padla in kjer nas ne bo preveč zabolelo, ko bomo izvedeli za kakšno ceno ga lahko prodamo.
 

Kaj pravijo strokovnjaki …


Da ne bo kdo rekel: “Ana, kaj pa ti veš. Ženske se itak ne spoznate na avtomobile. Kaj se sploh spuščaš na to področje. Sploh veš kaj govoriš?” No, za vse tiste, ki si to mislijo naj kaj hitro povem, da si to nisem jaz izmislila, ampak me je o tem pred leti podučil strokovnjak (g. Jurij), ki sem ga imela priložnost spoznati in se resnično spozna na avtomobile. In kaj je rekel? »Nakup novega avtomobila se finančno ne splača, saj povprečni avtomobil v prvih dveh letih izgubi okoli tretjino vrednosti, po štirih letih pa je vrednost že prepolovljena. Si morate misliti? Po samo 4-ih letih polovična vrednost avtomobila!!! Nič čudnega torej, da ima večina ljudi po nekaj letih več lizinga kot pa je vreden avto.
 
Po tem spoznanju bi vam sama predlagala naslednje: nikar ne investirajte v jeklenega konjička, ki v veliki meri le izgublja vrednost. Raje ta denar namenite za stvari, ki vam resnično veliko pomenijo v življenju. Ne nazadnje, naj bi po statističnih podatkih v avtomobilu preživeli le 5 % svojega življenja. Ja, človek se zamisli ob tem podatku.

 
 

Več iz rubrike