Nepremičnine: Kako jih kupiti za čim manj in prodati za čim več?

Če želite plačati najmanj oz. iztržiti največ in ob tem razumeti vpliv nakupa ali prodaje na vaše osebne finance, potem se morete tega lotiti celostno.
Fotografija: Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Foto: Shutterstock

Ob nakupu ali prodaji nepremičnine se običajno srečamo z nepremičninskim agentom, nekateri tudi z arhitektom, če želimo nepremičnino prenoviti oz. jo pripraviti za prodajo. A danes so storitve agentov in arhitektov le del spektra celostne rešitve, na čelu katere je upravljavec osebnega premoženja, ki ima pregled nad celotnim premoženjem in cilji stranke, vključno z nepremičninami.

image_alt
Zaradi neposrečene pričeske frizerski salon ob 230.000 evrov

Večina pri tem misli, da nam agent zgolj pobere provizijo, arhitekta pa sploh ne potrebujemo, saj lahko vendar vse naredimo sami. O upravljavcu osebnega premoženja, ki bi nam lahko pomagal pri nepremičninah, pa sploh ne razmišljamo. Drži, da slabega agenta, arhitekta ali upravljavca res ne potrebujemo. Če pa jih izberemo modro, nam lahko prihranijo precej časa, živcev in predvsem denarja.

Nakup in prodaja nepremičnine sta stresna

Ko se odločamo za nakup ali prodajo nepremičnine, želimo v večini primerov nepremičnino kupiti za čim manj oz. jo prodati za čim več denarja. Vsakdo zna poiskati aktualne oglase na spletu oz. narediti nekaj fotografij s telefonom in objaviti oglas za prodajo ter zavrteti telefonsko številko oz. čakati, da kdo pokliče. V resnici ni tako enostavno. Nakup in prodaja nepremičnine sta bistveno bolj zahtevna in stresna, še posebej, če govorimo o nepremičnini, ki ni ravno enosobno stanovanje v Ljubljani. Ta se namreč prodajajo kot vroče žemljice, zato jih tudi kupiti ni enostavno, z ostalimi nepremičninami pa ni ravno tako.

image_alt
Trgovine, v katerih umetna inteligenca spremlja vsako vašo potezo

Če želite plačati najmanj oz. iztržiti največ in ob tem razumeti vpliv nakupa ali prodaje na vaše osebne finance, potem se morete tega lotiti celostno. Vsaka transakcija z nepremičninami namreč močno vpliva na vašo finančno sliko in zahteva prilagoditev proračuna, zaščite in naložbene vreče.

Če se osredotočimo na prodajo, je treba razumeti, da se prodajni proces ne začne z objavo oglasa na spletu. Še preden se lotimo prodaje, je treba pripraviti strateški načrt prodaje. Ta vključuje:

  • analizo obstoječe in spremenjene finančne slike po prodaji;
  • raziskavo lokalnega trga, v sklopu katere preverimo zadnje izvedene prodaje in oglaševane cene podobnih nepremičnin;
  • iskanje možnih načinov uporabe glede na mikrolokacijo, tip in stanje nepremičnine;
  • definicijo idealnega kupca, za katerega pripravimo nepremičnino in ustvarimo komunikacijsko vsebino; 
  • pripravo prodajnega lijaka, ki združuje marketinške in prodajne aktivnosti z namenom hitre prodaje nepremičnine po najvišji možni ceni in
  • predlog prilagoditve proračuna, zaščite in naložbene vreče po prejemu kupnine. 

Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

Zakaj je potreben strateški načrt prodaje?

S pomočjo skrbno izbranega upravljavca osebnega premoženja boste imeli, opremljeni s strateškim načrtom prodaje, bistveno več možnosti za realizacijo prodaje po najvišji ceni in ustrezno prilagoditev proračuna, zaščite in naložbene vreče po prejemu kupnine. V tem primeru cene običajno sploh ne boste postavili sami, temveč bodo kupci tekmovali med sabo, kdo vam bo ponudil najvišjo. Ne verjamete? Poglejmo si resnični primer prodaje nepremičnine, ki je več deset kilometrov izven Ljubljane.

image_alt
Evergrande: Milijarder prodal osebno premoženje za dobro podjetja

Oglas za hišo in agencija, ki nista prinesla nobene ponudbe

Stranka se je prodaje nepremičnine lotila na klasičen način. Naredila je nekaj fotografij hiše in okolice, objavila oglas na najbolj obiskanem nepremičninskem portalu v Sloveniji in čakala. Poklicala jo je le agentka nepremičninske agencije, ki je obljubljala uspešno prodajo za nizko ceno.

V nekaj mesecih se ni zgodilo praktično nič. Nepremičnino si je prišlo ogledat le nekaj lokalnih radovednežev, ki niso dali nobene ponudbe. Stranka je bila obupana in ni vedela, kako naprej. Jasno ji je bilo le, da potrebuje našo pomoč. Takrat smo se odločili, da se prodaje lotimo načrtno in najprej pripravimo strateški načrt prodaje.

image_alt
Nepremičnine še vedno predstavljajo levji delež premoženja v svetu

Analizirali smo njeno finančno sliko, raziskali lokalni trg in ugotovili, da se s prodajo ne mudi ter da je nepremičnino možno uporabljati tako za bivanje, še bolj primerna pa je za vikend in turistično oddajanje, o čemer stranka prej sploh ni razmišljala. S tem v mislih smo definirali idealnega kupca in pripravili prodajni lijak, ki je vključeval tudi posebno spletno stran.

S premišljeno marketinško kampanjo smo dosegli izjemen odziv, saj je interes za nakup prek spletne strani izkazalo več kot 2800 potencialnih kupcev. Stranka je lahko izbirala med nekaj resnimi ponudbami in na koncu nepremičnino prodala za višjo ceno od tiste, ki jo je pričakovala. Pri tem sploh ni izbrala cenovno najvišje ponudbe, saj je želela nepremičnino predati v roke dobrih ljudem. 

image_alt
Kitajski avtomobili bodo zavzeli svetovne ceste

Če ne bi bilo prave ponudbe, je načrt predvideval še dve rešitvi

Včasih se zgodi, da kljub ustrezno pripravljenem strateškem načrtu in premišljeni marketinški kampanji ni prave ponudbe. Dober načrt mora predvideti tudi to. V opisanem primeru je načrt predvideval še prevod spletne strani in materialov v tuj jezik in oglaševanje tujcem, ki razmišljajo o selitvi ali investiciji v Sloveniji ter vključitev arhitekta in prenovo nepremičnine z namenom približati jo segmentu kupcev, ki iščejo večjo bivalno površino. 

image_alt
Harvard: Izdelan najzmogljivejši kvantni računalnik doslej

Včasih ni dovolj, da je nekaj všeč nam, če seveda tega ne bomo uporabljali le zase. Poskrbeti moramo, da bo naša nepremičnina, ki jo bomo dali na trg, privlačna bodočim lastnikom ali najemnikom. Morda je edina pot do prave ponudbe ta, da najprej nekaj investiramo in poskrbimo za ustrezno prenovo, nato pa prodajamo nepremičnino drugemu segmentu kupcev. Največkrat lahko s pametno prenovo povišamo vrednost naše nepremičnine in jo naredimo bolj privlačno. 

Dejstvo je, da mantra 'vse lahko naredim sam' pri nakupu ali prodaji nepremičnin ni najboljša rešitev. Na nepremičnine je potrebno gledati z vidika celotnega premoženja posameznika in se kakršnihkoli transakcij z njimi lotiti načrtno, s pomočjo skrbno izbranega upravljavca osebnega premoženja.

Sicer pa bom o vsem tem in še več govoril tudi na webinarju, ki bo 23. novembra, ob 20. uri. Webinar je za vse udeležence brezplačen, prijavite pa se lahko na POVEZAVI.

image_alt
Podjetje iz Arizone izumilo novo različico kolesa

Več iz rubrike