Kdaj, če ne sedaj? Ne zapravimo dobre...krize

Biti hitrejši, cenejši in boljši ni več dovolj. In kaj je? V vsakem primeru ne zapravimo priložnosti dobre krize.
Fotografija: Ključno vlogo pri vpeljavi sprememb igramo ljudje. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Ključno vlogo pri vpeljavi sprememb igramo ljudje. Foto: Shutterstock

Čas je, da premaknemo stvari na bolje in škoda bi bilo zamuditi ponujeno priložnost za povečanje učinkov na trgu. Smo namreč na križišču med potencialom in priložnostjo. Potencial imamo vsi, vprašanje pa je kako ga bomo izkoristili. Izziv s katerim se srečujemo danes je namreč v tem, da nagovarjamo potencial za “jutri“, istočasno pa moramo reagirati na priložnosti, ki so danes tu.

Glede na vse spremembe, ki smo jim priča - kako delamo, kako se vedemo, kako komuniciramo in kako sprejemamo odločitve – vse se spreminja. Samo vprašanje časa je kdaj bo tu naslednja kriza, in način razmišljanja danes morda ne bo več relevanten že čez pol leta.

Zato moramo postati bolj fleksibilni in bolj prilagodljivi, da bomo ustrezno naslovili priložnosti na trgu in hkrati premostili izzive s katerimi se v podjetjih srečujemo.

Vprašanje s katerim se pogosto srečam - kako naj povečamo učinek na trgu? Mnoga podjetja se trudijo doseči rast preteklih let skozi povečanje stroškovne učinkovitosti in optimizacijo tržnega pristopa, da bodo hitrejši, cenejše in boljši. Žal ta pristop ni več dovolj. Če stvari počnemo na enak način ne morem pričakovati drugačnega rezultata. Veliko se govori o digitalnih transformacijah, ker so te potrebne. Digitalno transformacijo pa si vsak čisto po svoje razlaga. Vse prepogosto opažam, da podjetja do njih pristopajo projektno, »to tick the box« in tako te ne dosežejo pričakovanih dolgoročnih rezultatov.

Zdi se, da že »ptiči čivkajo«: digitalna transformacija NI projekt, ki se začne in konča. JE celosten, drzen in pogumen process, ki je usmerjen k povečanju učinka na trgu skozi podajo vrednosti za kupce.

  • Zakaj celosten? Ker je namenjen razvoju delovanja in miselnosti celega podjetja, da povečamo sposobnosti upravljanja sprememb.
  • Zakaj drzen? Ker si je treba postaviti visok, ambiciozen cilj in osmisliti kaj sprememba lahko prinese.
  • Zakaj pogumen? Ker je treba dobro razumeti potencial podjetja, si začrtati pot kako do njega pridemo in tja pripeljat celo organizacijo.

Digitalna transformacija je pot do poslovnega uspeha

Velika razlika je v podjetijih, ki so se digitalne transformacije že lotila in tistih. ki o tem šele razmišljajo. Foto:Pivk Mavric
Velika razlika je v podjetijih, ki so se digitalne transformacije že lotila in tistih. ki o tem šele razmišljajo. Foto:Pivk Mavric
Veliko razliko vidim v rezultatih in uspehu tistih podjetij, ki so se digitalne transformacije že lotila in tistih. ki o tem šele razmišljajo. Zato verjamem, da je ta ključna za poslovni uspeh. Podjetja so v preteklih dveh letih namreč vložila ogromno sredstev v nakup tehnologije, danes pa želijo potrditi pravilnost te odločitve in zagotoviti ROI skozi integracijo tehnologije v poslovne procese, vse z namenom povečanja poslovnih učinkov. In tu v podjetjih pogosto naletimo na izziv, ki ga prinese vsaka sprememba – kako sedaj vizijo uspešno prenesti v realnost?

image_alt
10 tehnoloških trendov, ki bodo zaznamovali našo prihodnost

Ključno vlogo pri vpeljavi sprememb igramo ljudje. Ljudje se potrudimo in delujemo, če razumemo dodano vrednost in verjamemo, da bomo tako stvari spremenili na bolje in bomo s spremembo bolj uspešni. Vsi moramo namreč razumeti - zakaj to počnemo, kaj želimo doseči, zakaj je to pomembno, in - kako lahko s svojim delom prispevamo k poslovanju ter kaj sprememba pomeni za nas in kaj z njo pridobimo. Le tako lahko delujemo kot en team, in se premikamo skupaj v smeri zastavljenega cilja.

Brez ustreznega sprejemanja, strinjanja, interesa in zavzetosti za vpeljavo sprememb obstaja velika verjetnost, da preobrazba ne bo uspela. Razvojno tako ne bo uspela če ta nima sponzorstva in zadostne podpore vodstva.

Pot do poslovnega uspeha pa je ravno tako pomembna kot naš zastavljeni cilj. To pa je že pogovor za naslednjič.

Avtorica Helena Mah
Avtorica Helena Mah
*Avtorica je transformacijski vodja, ki privede vizijo v realnost. Kot strateški poslovni svetovalec pomaga ambicioznim in v prihodnost usmerjenim podjetjem definirati poslovne in tržno naravnane strategije za doseganje večjih doprinosov in učinkov na trgu. Več informacij na Drop of Milk.

Več iz rubrike