TikTok za ustvarjanje uspešne blagovne znamke in večjo prodajo

TikTok trenutno velja za najhitreje rastoče spletno družbeno omrežje in marsikatero podjetje že v svoji marketinški strategiji vključuje tudi ta kanal.
Fotografija: TikTok. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
TikTok. Foto: Shutterstock

TikTok trenutno velja za najhitreje rastoče spletno družbeno omrežje in marsikatero podjetje že v svoji marketinški strategiji vključuje tudi ta kanal. Toda, kako, kdaj in zakaj?

O tem so v četrtek zelo jasno spregovorili na prvi poslovni TikTok konferenci v Sloveniji TikTalk Epizoda#1: The time is now, ki so jo organizirali Dunking Devils Studios in Beglobal agency v sodelovanju z Alumni Ekonomske fakultete.

Na konferenci smo v resnici poslušali o revoluciji. In to ne le o revoluciji družabnega omrežja TikTok, ampak o revoluciji nagovarjanja najširše možne publike.

Zvenelo je neposredno, pri čemer ni manjkalo izjemno spodbudnih podatkov, kot tudi ne trditev, kot je: »Mojemu šefu je vseeno za lajke, on hoče prodajo!«.

Jezik je bil za naravo dogodka malce nenavaden, a populaciji, bistveno mlajši od 40 let, tega ne moremo zameriti. Morda so nam pripadniki mlajših generacij lahko celo zgled, saj ne slepomišijo, ampak so konkretni, neposredni, brez odvečnega balasta. Oni si sami kreirajo prihodnost, v kateri hočejo zasledovati en in edini cilj. To je »no bullshit«.

image_alt
Kako je Richard Branson rešil problem kraje v podjetju

Generaciji, ki svoje dosežke, blagovne znamke, znanja, kreativnost in inovativnost razkazuje po TikToku, je malo mar za celofan in leporečenje. Še perfekten makeup, primerna osvetlitev ali primerna oblačila so zadnja briga. Oni hočejo pravi biznis, pravo stvar. Oni hočejo avtentičnost! In ta zares prodaja. Ugotovili so, da so stari, oguljeni in izrabljeni vzorci delovanja passe. Oni napovedujejo novo ero; brez sterilnosti, brez mučne treme nastopajočih na odru, brez cenenih floskul.

Če sem konkretna: Ta generacija mladih zanesenjakov, ki hoče svojo blagovno znamko pokazati celemu svetu, recimo za ta cilj spleza na najvišji dimnik v Evropi (Trboveljski dimnik, visok 360 m), vključi TikTok kamero, skoči v desetine metrov globoko globel in vmes naredi akrobatske trike, da se gledalcu zmeša v glavi. Voila! In reklama akrobatski skupini iz Slovenije zaokroži po svetu!

Pomislite... Res ne poznate tistih drznih in odbitih fantov iz akrobatske skupine Dunking Devils?! O, ja, prav gotovo veste, kdo so, in poznate jih prav toliko, kot poznate najbolj opazne in urne kolesarje, ki so mestne ceste in ulice preoblekli v modro. Ja, dostavljalci podjetja Wolt so TikTok zvezde, kot je seveda zvezda, ki raste s svetlobno hitrostjo, samo podjetje Wolt. Ja, točno, tudi po zaslugi kampanje na TikToku.

image_alt
Umetna inteligenca bo ustvarila 97 milijonov novih delovnih mest

Gremo po vrsti.

Ste vedeli, da ima TikTok več kot 1,1 milijarde aktivnih uporabnikov? Na voljo je v več kot 150 državah v 75 jezikih, uporabniki pa na njem v povprečju preživijo kar 52 minut na dan. Ob tem, da je najbolj priljubljeno omrežje za najstnike, sunkovito raste tudi število starejših uporabnikov; več kot 45 odstotkov aktivnih uporabnikov spada v starostno skupino 20 do 39 let.

»Revolucija ustvarjanje in deljenje vertikalno posnetih vsebin je že tu. TikTok je začel z revolucijo komuniciranja. Ni več vprašanje ali ampak kdaj začeti s promocijo svoje blagovne znamke z vertikalno posnetimi video vsebinami. Odgovor je zdaj in to velja za vsako blagovno znamko v vsaki gospodarski panogi,« je dejal Domen Rozman, direktor agencije DD studios.

Kot smo slišali na TikTok konferenci TikTalk Epizoda#1: The time is now, se bodo na TikToku rojevali trendi in ostal bo glavni 'player' med družabnimi omrežji. Vas to čudi? Niti ne, če raziskave kažejo, da se celo zelo rigidna in konservativna slovenska podjetja odločajo za promocijo svojih blagovnih znamk na TikToku. Kot je dejal Rozman, so v fazi, ko TikTok že razumejo, a se na veliki naskok šele pripravljajo. Zdaj so v t.i. fazi »zgleda zanimivo, vendar ni zame«. Skok na TikTok v tem trenutku zavira le še vprašanje, kako začeti. »Ni težko,« je dejal Rozman in to dokazal s seznamom top 10 blagovnih znamk, kot so Leone, Citypark, Dodo Pizza, Škoda Slovenija, Zelene doline, Tuš Slovenije ipd., ki so samo v septembru 2021 dosegale preko 60.000 ogledov svojih objav.

TikTok aplikacija. Foto: Shutterstock
TikTok aplikacija. Foto: Shutterstock

Seznam osmih točk za TikTok telebane:

Številke

  • Vključi se in deluj najmanj tri mesece;
  • Investicija mora biti vredna najmanj 10.000 evrov;
  • V treh mesecih pričakuj dva milijona ogledov;
  • V treh mesecih boš imel od tri do 10.000 sledilcev;
  • Na voljo v 154 državah sveta;
  • Naložen na dve milijardi mobilnih telefonov na svetu;
  • Približno 800 milijonov aktivnih uporabnikov na mesec;
  • Povprečen uporabnik preživi na TikToku 52 minut na dan, aplikacijo pa odpre osemkrat dnevno;
  • 60 odstotkov uporabnikov pripada »trendseterski« generaciji Z.

Slog

  • Bodi avtentičen;
  • Zasleduj TikTok trende in jih preobrazi v svojo zgodbo;
  • Vključi TikTok vplivneže, a dobro premisli, koga boš vzel za svojo kampanjo.

TikTok for Business?

  • Podjetja lahko dosežejo občinstvo skozi sprostitev kreativne plati svoje blagovne znamke in to ne glede na to, kaj izdelujejo ali prodajajo. Kako promovirati in oglaševati svojo blagovno znamko?
  • TikTok For Business podjetjem omogoča oglaševanje na poseben način – s prilagojenimi oglaševalski formati: TopView (oglas, ki se prikaže ob prvem zagonu aplikacije TikTok), Brand Takeovers (3-5 sekundni oglasi s sliko ali videom), In-Feed Videos (do 60 sekund z zvokom), Hashtag Challenges (uporabnike spodbujate, da ustvarijo vsebino, vezano na določen hashtag) in Branded Effects (učinki omogočajo, da se znamki ali izdelku doda videoposnetek v 2D, 3D ali AR formatu v ospredju ali ozadju videa).

image_alt
Video: S TikTokom zasluži skoraj 300 evrov na dan

TikTok občinstvo

Kar 41 odstotkov občinstva sodi v starostno skupino med 16 in 24 let, vendar so začeli to omrežje odkrivati tudi pripadniki srednje generacije, torej gre za velik potencial za podjetja.

Na TikToku so tudi resna podjetja

Svoje račune na TikToku imajo že številne priznane tuje znamke. Med njimi so Universal Pictures, Vogue, Sephora in drugi. Pri NBA so si zastavili strategijo, da na TikToku objavljajo predvsem smešne in motivacijske videoposnetke, medtem ko so pri Washington Post z objavljanjem humornih in satiričnih videoposnetkov dokazali, da je TikTok primeren tudi za oglaševanje tradicionalnih medije.

Facebook, Instagram, TikTok - Je to resna scena za resna podjetja?

Če imaš mlado ciljno skupino, moraš biti na TikToku. Mladi bodo odrasli in slej ko prej bodo postali samostojni potrošniki. In ko postanejo mladi uporabniki zvesti blagovni znamki, ta zvestoba pogosto traja večino življenja.

Obraz TikToka so tudi vaši zaposleni

Gledalci zaposlenim zaradi njihove avtentičnosti najbolj verjamejo in zaupajo ter jih sčasoma začnejo povezovati z znamkami, a morajo biti seznanjeni z vašo politiko delovanja. Ni čisto vse za na TikTok.

TikTok za »no bullshit« (pristnost zmaga)

Nič ni narobe, če vaši TikTok videi niso posneti s profesionalno kamero. Celo zaželeno je, da niso. Videe se lahko snema s telefonom, zaradi česar izpadejo bolj avtentični in življenjski.

Več iz rubrike