Nemčija: Zaradi pomanjkanja čipov se na avto čaka tudi eno leto
Ozka grla v dobavnih verigah močno bremenijo nemško avtomobilsko industrijo, stanje pa bi se lahko po opozorilih analitikov v prihodnje še poslabšalo. Predvsem zaradi pomanjkanja čipov morajo Nemci na nov avto čakati več mesecev, kupci luksuznih avtomobilov pa tudi do enega leta.
»Dobavni roki za večino avtomobilov so se stabilizirali med tremi in šestimi meseci,« je ta teden za dpa pojasnil analitik pri Združenju nemške avtomobilske industrije Marcus Weller in dodal, da se čakanje na luksuzne modele lahko razpotegne tudi do devetih mesecev ali celo enega leta.
Proizvajalci zmanjšujejo proizvodnjo
Proizvajalci zaradi pomanjkanja glavnih sestavnih delov, predvsem čipov, zmanjšujejo proizvodnjo. Stefan Reindl z nemškega inštituta za avtomobilsko industrijo predvideva, da se bo pomanjkanje delov zavleklo v prihodnje leto, omenjene težave pa bi se lahko celo poslabšale. Ob tem je opozoril še na konec popustov na priporočene maloprodajne cene in zvišanje cen rabljenih vozil.
V nekaterih proizvodnih obratih se je že začela kopičiti zaloga napol končanih avtomobilov, zato so nekateri proizvajalci začeli prodajati vozila brez dodatne opreme. Kupcem jo bodo zagotovili, ko bo ta na voljo.
Celoten nemški avtomobilski sektor poroča o zaprtju dela proizvodnih obratov. Proizvajalci se zdaj osredotočajo na izdelavo dražjih modelov z višjimi maržami, ki botrujejo višjemu dobičku.
Več iz rubrike
Evropa opušča industrijo, opozarja gospodarstvo
Preprostih rešitev za vse ni, dražji plin ogroža evropsko energetsko intenzivno industrijo, ta pa oživlja v ZDA.
Za razvitejšimi zaostajamo zaradi prenizke dodane vrednosti v industriji
Predelovalne dejavnosti so v lanskih težjih energetskih razmerah ustvarile 12 odstotkov nižji neto dobiček in imele realno nižjo dodano vrednost na zaposlenega.