Domov Aktualno 02. September 2017.

Volkswagen v ZDA s pomembno sodno zmago v aferi dieselgate

Volkswagen lani ustvaril pet milijard evrov čistega dobička
© Pixabay
Nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen je v ZDA dosegel pomembno sodno zmago, povezano s t. i. afero dieselgate. Sodnik na sodišču v San Franciscu je namreč zavrnil tožbo, ki jo je proti Volkswagnu vložila ameriška zvezna država Wyoming, to pa bi lahko od tožb odvrnilo tudi druge zvezne države, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Sodnik Charles Breyer je zavrnil tožbo, ki jo je na sodišču v San Franciscu vložila zvezna država Wyoming. Kot je obrazložil, je implementacija zakonodaje o čistem zraku stvar ameriške agencije za okolje (Epa) in ne 50 ameriških zveznih držav.

Volkswagen, ki ga škandal, povezan z goljufanjem na okoljskih testih dizelskih avtomobilov, teži že dve leti, je z Epo že dosegel poravnavo. Skupaj je zgolj v Severni Ameriki za kazni in odškodnine namenil 22,6 milijarde evrov (26,9 milijarde dolarjev).

Del te vsote je že namenjen ameriškim zveznim državam, v katerih je Volkswagen prodajal dizelske avtomobile s sporno programsko opremo. Te zvezne države se namreč soočajo s posledicami avtomobilskega onesnaževanja, ki presega zakonodajno dovoljene okvire.

Če bi s tožbami uspele še posamične zvezne države, bi moral Volkswagen seči še veliko globlje v žep. Wyoming je na primer zahteval 37.000 dolarjev za vsak dan, ko je vsak od avtomobilov s presežnimi škodljivimi izpusti vozil po tamkajšnjih cestah.

Gre za okoli 2000 avtomobilov, kar bi Volkswagen skupno stalo 44,9 milijona dolarjev dnevno. Pri tem so bili sporni avtomobili na cestah več let.

Ob Wyomingu so doslej tožbe proti Volkswagnu vložile še ameriške zvezne države Illinois, Minnesota in Ohio. Vendar pa lahko ob prvi razsodbi v svoj prid Volkswagen sedaj precej mirneje pričakuje odločitve tudi v drugih primerih.

Skupno je sicer v ZDA Volkswagen prodal okoli 600.000, po vsem svetu pa 11 milijonov spornih dizelskih avtomobilov.

Komentarji
Komentirajte

Za komentiranje se je potrebno prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, se lahko hitro in enostavno registrirate. Po registraciji se lahko vključite v razpravo.