Volkswagen in Bosch skupaj za avtonomno vožnjo; Tesla v godlji

Podjetji želita delno in visoko avtomatizirano vožnjo narediti primerno za množice in dostopno vsakomur, tudi drugim proizvajalcem.
Fotografija: Električni Volkswagen ID.3, Nemčija. Foto: Matthias Rietschel / Reuters
Odpri galerijo
Električni Volkswagen ID.3, Nemčija. Foto: Matthias Rietschel / Reuters

Avtomobilski velikan Volkswagen in eden največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilskih delov Bosch sta sklenila partnerstvo na področju razvoja avtonomnih vozil. Podjetji želita avtonomno vožnjo in njene funkcionalnosti ponuditi množicam.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Zaradi sistema avtonomne vožnje pa se s težavami trenutno sicer sooča ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla, ki bo v ZDA odpoklical 54.000 vozil.

Avtonomna tehnologija za vsakogar

Bosch in hčerinsko podjetje Volkswagna za programsko opremo Cariad želita v vozila skupine Volkswagen vključiti funkcije, ki bodo voznikom omogočile, da lahko začasno umaknejo roke z volana, so pojasnili v izjavi za javnost. S prvimi takšnimi funkcionalnostmi naj bi vozila opremili leta 2023, so sporočilo podjetij povzeli pri francoski tiskovni agenciji AFP.

Bosch. Foto: Ralph Orlowski / Reuters
Bosch. Foto: Ralph Orlowski / Reuters
Rešitve, ki jih bo razvilo partnerstvo, bo mogoče uporabiti tudi v vozilih drugih avtomobilskih proizvajalcev, so izpostavili. »S pomočjo enega največjih povezanih voznih parkov na svetu bomo pridobili dostop do ogromne zbirke podatkov. To nam bo omogočilo, da sisteme avtonomne vožnje dvignemo na novo raven,« je dejal vodja Boscheve enote za programsko opremo in električne rešitve Mathias Pillin.

Glavni poudarek projekta bo razvoj programske opreme, ki bo temeljil na podlagi informacij iz 360-stopinjskega prostorskega zaznavanja. V družbah ocenjujejo, da bodo za projekt potrebovali približno 1000 zaposlenih, pri čemer so strokovnjake že začeli iskati.

image_alt
Rimac ponuja 1000 evrov vsakemu, ki priporoči primerno osebo

Bosch in Volkswagen sta v začetku meseca že napovedala partnerstvo, namenjeno iskanju možnosti za zagon evropskega ponudnika baterij, še navaja AFP.

Vnovičen odpoklic Teslinih vozil

Zaradi sistema avtonomne vožnje se s težavami trenutno sicer sooča podjetje Tesla, ki je v lasti Elona Muska. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla bo v ZDA odpoklical 54.000 vozil, da bi odpravil funkcijo, ki avtomobilom omogoča vožnjo skozi znak stop, ne da bi se popolnoma ustavili, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Funkcija za popolno samostojno vožnjo, ki je trenutno sicer še v beta fazi, je vozilom omogočila vožnjo skozi znake stop, ne da bi se popolnoma ustavili, kar lahko poveča tveganje za nastanek nesreče, izhaja iz pisma ameriške Nacionalne uprave za varnost v cestnem prometu (NHTSA).

image_alt
Elon Musk: Najpomembnejši izdelki Tesle ne bodo več avtomobili

Tesla je oktobra 2020 v beta različico programske opreme vključila programiranje, ki bi avtomobilu omogočilo vožnjo skozi znak stop, če hitrost ne presega devet kilometrov na uro in ni prisotnega drugega premikajočega se vozila, kolesa ali pešca, poroča AFP.

Tesla Model 3. Foto: Aly Song / Reuters
Tesla Model 3. Foto: Aly Song / Reuters

Vendar so se pri Tesli po dveh sestankih s predstavniki NHTSA 20. januarja odločili, da bodo ta program deaktivirali, 27. januarja pa je regulatorje obvestila o odpoklicu. Iz Tesle so ob tem sicer sporočili, da nimajo podatkov o kakšni nesreči, ki bi jo povzročili omenjeni zavorni mehanizmi.

Podjetje bo odpoklicalo avtomobile modela 3, izdelane med letoma 2017 in 2022, avtomobile modela S in X, izdelane med letoma 2016 in 2022, ter avtomobile modela Y, izdelane med letoma 2020 in 2022. Tesla bo posodobitev programske opreme v vozila poslala na daljavo in brez stroškov za lastnike vozil, še navaja AFP. Pred tem je bil Tesla decembra primoran odpoklicati skoraj pol milijona vozil zaradi težav s kamero za vzvratno vožnjo in prtljažniki.

image_alt
Denar se steka v avtonomne tovornjake, ki ne zavijajo levo

Tesla se je sicer znašel v preiskavi nadzornega organa NHTSA, ki zaradi varnostnih vprašanj preiskuje njegov sistem samodejne vožnje. Družba je tudi po vladni preiskavi pristala na spremembo programske opreme, po kateri vozniki na sistemu v vozilu ne morejo igrati videoiger, ko se avtomobil premika, poroča AFP.

Več iz rubrike