Steklarna Hrastnik v rokah Petra Časa

Steklarna Hrastnik tudi v prvem polletju letos nadaljuje s trendom rasti poslovanja. Kot je na današnji novinarski konferenci povedal generalni direktor Andrej Božič, so ustvarili 30,1 milijona evrov prihodkov oziroma šest odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Božiča bo sicer že v torek na čelu podjetja zamenjal Peter Čas.
Fotografija: Leon Vidic
Odpri galerijo
Leon Vidic

Hrastniška družba je v prvih šestih mesecih povečala tudi dobiček iz poslovanja pred davki in dodano vrednost na zaposlenega. Dobiček je znašal 5,1 milijona evrov oziroma skoraj za petino več kot v enakem obdobju lani, medtem ko se je dodana vrednost na zaposlenega zvišala za devet odstotkov in je znašala 44.104 evrov.

V prvem polletju so v Steklarni ustvarili za pol več celotnih prihodkov kot v enakem obdobju leta 2009 in za več kot enkrat dvignili dodano vrednost na zaposlenega. Kot ob tem poudarjajo v podjetju, je uspešno poslovanje predvsem rezultat naložb v dvig kompetenc zaposlenih in proizvodnjo, ki so bile izvedene v zadnjih sedmih letih.

Po besedah Božiča je pomembno, da so dosegli pozitivno poslovanje v vseh treh poslovnih enotah, tudi s povečanjem odstotka prodaje izdelkov z višjo dodano vrednostjo. To po njegovem dokazuje, da je bila poslovna strategija, ki so jo zasledovali v tem času glede naložb v proizvodnjo in zaposlene ter vstopi na nove trge in segmente pravilna.

"S tem smo dosegli ne le odlične poslovne rezultate, ampak smo vplivali tudi na optimizacijo stroškov," je poudaril dosedanji generalni direktor in dodal, da so tudi v prvi polovici letošnjega leta vložili skoraj 1,6 milijona evrov v izboljšanje delovnih pogojev in kakovosti proizvodnje. Naložbe so bila usmerjene zlasti v avtomatizacijo proizvodnje, ergonomsko ureditev delovnih mest v proizvodnji in izobraževanje zaposlenih v proizvodnji o pravilnem načinu dela.

Čas, ki od torka prevzema operativno vodenje družbe, je povedal, da bo tudi v prihodnje podjetje usmerjeno v nišni segment najvišje kakovosti. Sledenje bo dosegel z nadaljnjimi intenzivnimi vlaganji v ključna področja poslovanja.

"Povečevali bomo tržni delež med lastniki blagovnih znamk in ključnimi distributerji. Nove priložnosti bomo iskali predvsem na že v preteklosti zastavljenih ključnih tržiščih - v Angliji, Irski, Franciji, Italiji, Poljski, Skandinaviji, Rusiji in na Bližnjem vzhodu," je še povedal novi generalni direktor Steklarne Hrastnik.

Čas je svojo poklicno pot začel v Gorenju, kjer je vodil različne oddelke, pozneje je bil tehnični direktor Gorenjevega podjetja v Valjevu. Po odhodu iz velenjske družbe je v skupini Sij med leti 2014 in 2016 vodil družbe Noži Ravne, Serpa in Sistemska Tehnika, ki so se lani združile v podjetje Ravne Systems. Do letošnjega marca je bil na čelu Acronija.

Njegov predhodnik z avgustom prevzema funkcijo svetovalca lastnika za strateški razvoj Steklarne Hrastnik, ob prevzemu nove funkcije pa je povedal, da že potekajo številne aktivnosti na področju prihodnjega strateškega razvoja steklarne. Ta je povezana tudi z odpiranjem proizvodnje na Poljskem, ki naj bi jim zagotovila 300 do 350 ton dnevne proizvodnje.

Kot je dejal Božič, je prvi izziv zagotovo ustanovitev holdinga, ki bo steklarni omogočil rast tako preko povezav kot prevzemov v panogi. Trenutno s partnerji še razmišljajo o različnih konceptih, postavili pa so tudi časovnico, na osnovi katere bodo najpozneje novembra sprejeli ključne odločitve glede možne ustanovitve holdinga.

Steklarna Hrastnik je lani ustvarila 54,1 milijona evrov prihodkov od prodaje ter leto zaključila 7,62 milijona evrov bruto dobička, kar je sedem odstotkov več kot leto prej.

Več iz rubrike