Domov Aktualno 10. Maj 2018.

Proizvajalcem električnih vozil primanjkuje naravnih virov

© Shutterstock
Čeprav so električna vozila predstavljena kot precej bolj zelena rešitev za Zemljo od bratrancev, ki jih poganjajo fosilna goriva, pa pri AT Kearney opozarjajo na preseganje okoljskih omejitev pri proizvodnji baterij za električne avtomobile in pri upravljanju njihovega ogljičnega odtisa skozi celotno življenjsko dobo.

Globalni trg električnih vozil je pred obdobjem eksponentne rasti, ki ji vrata odpirajo vladne zahteve po zniževajnu emisij CO2, zaradi česra je že zaznati upad prodaje dizelskih goriv, sčasoma pa naj bi kupci vse bolj obračali hrbet vsem vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem. A prehod ne bo tako enostaven. A. T. Kearney je v raziskavi »Naravni viri in CO2: Tveganja pred električnimi vozili na baterije« opozoril, da se proizvajalci avtomobilov ob preklopu svojih flot na elektrifikacijo spopadajo z zagotavljanjem konstantne dobave surovin za proizvodnjo baterij ter z dokazovanjem okoljskih prednosti skozi celotno življenjsko dobo.

“Baterije za električna vozila vsebujejo vrsto redkih materialov – litij, nikelj in kobalt. Ker povpraševanje presega ponudbo, se proizvajalci po celemu svetu spopadajo z zagotavljanjem stabilne dobave teh ključnih surovin. To predstavlja pritisk na proizvajalce električnih vozil , lov na alternativne tehnologije pa se nadaljuje,” je opozoril Marko Derča, podpredsednik v A.T. Kearney.

Glede na poročilo po celemu svetu še posebno primanjkuje kobalta, katerega zaloge naj bi v celoti pošle že do mejnika, ko bo izdelanih 300 milijonov električnih vozil, kar je skromni delež v primerjavi z dandanes na cesti prisotnimi 1,2 milijarde avtomobili. Od 2013 dalje globalna proizvodnja litija raste za 7 odstotkov letno, vendar bi za zadovoljitev povpraševanja rudarji morali letno proizvodnjo povišati za 9 odstotkov. Rast povpraševanja in primanjkljaj zalog sta pripeljala tudi do višjih cen te surovine.

“Poleg primanjkljaja naravnih virov, položaj dodatno zaostruje pomanjkanje uresničljivih in cenovno ugodnih rešitev za ponovno uporabo in recikliranje baterij za električna vozila, čeprav nekatera energetska podjetja že razvijajo inovativne poslovne modele za ponovno uporabo baterij,” dodaja Derča. “ Pričakovano je, da se bo do leta 2025 z večjo razširjenostjo rabljenih baterij ekonomika recikliranja izboljšala.”

Zaradi povečanih globalnih okoljevarstvenih pritiskov in ambicij vlad po trajnostnem razvoju proizvajalci električnih avtomobilov in baterij vseeno pričakujejo močno rast. Ne glede na to poročilo poudarja pomembnost temeljitega razmisleka o upravljanju celovitega življenjskega cikla električnih vozil, da bi dosegli željeno znižanje ogljičnega odtisa. To bo zahtevalo preudaren razmislek držav o tem, katere energetske vire uporabljajo za polnjenje baterij električnih avtomobilov.

“Vlade, rudarska podjetja, proizvajalci baterij in avtomobilov potrebujejo dobre strategije za uspešen industrijski in tehnološki energetski prehod v svet z manj emisijami CO2 s poudarkom na rešitvah, ki so praktične, varne in ekonomsko izvedljive,” še poudarja Derča.

Komentarji
Komentirajte

Za komentiranje se je potrebno prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, se lahko hitro in enostavno registrirate. Po registraciji se lahko vključite v razpravo.