Oldtimerji se prodajajo kot vroče žemljice - le dokaj dražje

Pandemija covida-19 ni zmanjšala ljubezni ljubiteljev avtomobilskih oldtimerjev.
Fotografija: Jaguar E-Type 3.8. Foto: Dorotheum, Dunaj
Odpri galerijo
Jaguar E-Type 3.8. Foto: Dorotheum, Dunaj

Da so oldtimerji še »v igri«, nam je pokazala dražba klasičnih vozil, ki je potekala 3. julija v mestu Vösendorf ob južni meji Dunaja. Skoraj vse, kar je bilo ponujeno, je tudi prodano: 72 od 74 avtomobilov in motornih koles.
 
To ne pomeni, da je trg »pregret«. Velika večina ponujenih vozil, z redkimi izjemami, je bila prodana v mejah ocenjene vrednosti, bližje spodnji meji. Na primer, Jaguar XK 150 3.8 Fixed Head Coupe iz leta 1959, eden od le 115 primerkov tega modela, ki ga je izdelal sloviti britanski proizvajalec, je bil ocenjen na 70.000 - 90.000 evrov in prodan za 71.300 evrov. Takih primerov je bilo veliko.
 
Jaguar XK 150 3.8 Fixed Head Coupe. Foto: Dorotheum, Dunaj
Jaguar XK 150 3.8 Fixed Head Coupe. Foto: Dorotheum, Dunaj

Izjema je bil najdražji avtomobil: Dino 246 GT iz leta 1971. Za kupce je bil verjetno zanimiv tudi zato, ker je v prvotnem stanju. Do zdaj je bil v lasti le enega lastnika, ki ga je v zadnjih 50 letih prevozil skupno slabih 50.300 kilometrov in ga ni nikoli restavriral. Model Dino 246 GT so proizvajali od leta 1969 do 1976 v delavnicah Ferrarija, vendar ni bil tržen pod blagovno znamko Ferrari, temveč kot Dino. Oblikovalec njegove karoserije je bil slavni Aldo Brovarone, ki je delal za legendarni dizajnerski studio Pinifarina. Avtomobili Dino so imeli poseben emblem, drugačen od Ferrarijevega. Poimenovani so po Alfredu »Dinu« Ferrariju, sinu legendarnega Enza Ferrarija, ustanovitelja Ferrarija. Dino Ferrari je umrl pri 24 letih zaradi mišične distrofije. Avto, ki ga je Dorotheum zdaj prodal na dražbi, je bil ocenjen na 350.000 - 450.000 evrov. Začetna cena je bila v skladu s tem. Na koncu je bil kupec Dina 246 GT tisti, ki je zanj ponudil 495.800 evrov (590.000 ameriških dolarjev). Za ta denar lahko še danes, po številnih letih velikih skokov cen stanovanj na Dunaju, kupite solidno, ne majhno stanovanje, na solidni lokaciji.
 
Dino 246 GT. Foto: Dorotheum, Dunaj
Dino 246 GT. Foto: Dorotheum, Dunaj

Še nekaj ljudi se je v soboto odločilo, da kupijo avto, ki jim je všeč, prav tako za vsoto za katero je mogoče kupiti stanovanje na Dunaju. Poleg Dina 246 GT so za več kot 180.000 evrov prodali še štiri avtomobile. V tej skupini je bil v soboto najcenejši kabriolet Jaguar E-Type 3.8 iz leta 1961. Ta model avtomobila je pritegnil veliko pozornosti, ko je bil leta 1961 predstavljen na trgu na avtomobilskem salonu v Ženevi in ​​nato v New Yorku. Primerek, prodan 3. julija, je bil najprej v lasti dunajskega draguljarja, nato enega od njegovih kolegov iz Linza in nato še več lastnikov. Na koncu so ga odjavili iz prometa in garažirali v enem seniku v regiji Waldviertel na severozahodu Spodnje Avstrije. Imel je vse dele, vendar je potreboval popolno obnovo. To je zelo natančno naredil lastnik, ki ga je zdaj prodal prek Dorotheuma za 182.200 evrov (220.000 dolarjev).
 
Jaguar E-Type 3.8. Foto: Dorotheum, Dunaj
Jaguar E-Type 3.8. Foto: Dorotheum, Dunaj

Nekoliko dražji je bil avtomobil, ki sploh ni oldtimer, Mercedes-AMG GT R iz leta 2018, je pa iz kolekcije Toto Wolff. Slednji je vodja ekipe Mercedes AMG Petronas, ki je v zadnjih letih prevladovala na dirkah formule ena. V tem avtomobilu je na sredinski konzoli srebrna plošča z Wolffovim podpisom. Na splošno je ta primerek Mercedesa narejen s posebno skrbnostjo. Kupec je bil na dražbi v Vösendorfu zanj pripravljen plačati 215.800 evrov (260.000 dolarjev).
 
Mercedes-AMG GT R. Foto: Dorotheum, Dunaj
Mercedes-AMG GT R. Foto: Dorotheum, Dunaj

Veliko dražji je bil en »prazgodovinski« oldtimer: 101 leto star Steyr Typ II z 12/40 konjskih moči. Ta model je iz prve serije avtomobilov znamke Steyr, narejen leta 1920. Najprej so ga dostavili v takratno egiptovsko kraljevo hišo, konec 1970-ih pa ga je avstrijski ljubitelj starih avtomobilov pripeljal nazaj v Avstrijo in ga skrbno obnovil. Verjetno je to najstarejši preživeli avtomobil Steyr iz istoimenskega mesta v Zgornji Avstriji. Tam je bila velika avstrijska tovarna orožja, ki je pred prvo svetovno vojno proizvajala tudi kolesa, po vojni, ko so zmagovite sile Avstriji prepovedale izdelavo orožja, pa je proizvodnjo preusmerila na avtomobile. Za ta del avstrijske avtomobilske zgodovine je kupec odštel 316.600 evrov (370.000 dolarjev).
 
Steyr Typ II z 12/40. Foto: Dorotheum, Dunaj
Steyr Typ II z 12/40. Foto: Dorotheum, Dunaj

Drugo najvišjo ceno na dražbi Dorotheuma 3. julija je dosegel precej mlajši avtomobil: Lancia Stratos HF Stradale iz leta 1974. Gre za model, ki je prevladoval na reli dirkah v 1970-ih, vse do leta 1981, ko je zabeležil zadnjo zmago na reliju Korzika. Ta model je prvi, ki ga je oblikovalski studio Bertone dizajniral za Lancio. Prej so bili oblikovalci Lancie iz studia Pinifarina. Bertoneov oblikovalec Marcello Gandini je Lancio Stratos oblikoval kot »klin na kolesih«. Skupno je bilo izdelanih približno 500 kosov. V Vösendorfu so enega izmed njih zdaj prodali za 383.800 evrov (450.000 dolarjev). Tudi tu so dobro oceno dali ocenjevalci Dorotheuma, strokovnjaki za klasična vozila, ki so pred dražbo ocenili tržno vrednost tega avtomobila na 300.000 - 400.000 evrov.
Lancia Stratos HF Stradale. Foto: Dorotheum, Dunaj
Lancia Stratos HF Stradale. Foto: Dorotheum, Dunaj

Več iz rubrike