Ni enotnega recepta za uspeh startupa, je pa nujno, da si prilagodljiv

Spremembe zaradi krize čutijo startupi po celem svetu. Zdaj uspevajo zgolj najbolj prilagodljivi, pa je ključni poudarek govorcev konference NextRound.
Fotografija: Te dni poteka osrednji dogodek za slovenske startupe in investitorje Next Round. Dogodek poteka preko spleta, sicer pa povezuje financerje in ponudnike različnih storitev, ki iščejo finančno injekcijo. FOTO: Kim Kyung-Hoon/Reuters
Odpri galerijo
Te dni poteka osrednji dogodek za slovenske startupe in investitorje Next Round. Dogodek poteka preko spleta, sicer pa povezuje financerje in ponudnike različnih storitev, ki iščejo finančno injekcijo. FOTO: Kim Kyung-Hoon/Reuters

V teh dneh poteka osrednji slovenski dogodek za investitorje in startupe Next Round 2020. Dogodek letos v celoti poteka preko spleta in obenem služi kot stičišče startup sveta, saj združuje financerje in razvijalce različnih rešitev, ki jih ustaljena podjetja še nimajo. Prvi dan so zaznamovale okrogle mize, na katerih so poznavalci področja poudarili trenutne izzive, ki od podjetij zahtevajo predvsem, da so agilna in prilagodljiva. Že drug dan pa bo poudarek na dejanskem srečanju vseh udeležencev.
 

Izjemen pomen startupov


Startupi imajo v sodobnem gospodarstvu izjemno pomembno vlogo, zdaj pa je ključna še sposobnost, da na trg prinesemo znanstvena dognanja v obliki storitev in proizvodov. To je že v začetnem nagovoru dogodka izpostavil gospodarski minister Zdravko Počivalšek, ki pravi, da je v trenutnih razmerah treba iskati najboljše načine, kako se premakniti naprej in biti nadvse konkurenčen. Tovrstni premiki pa niso enostavni, zato se je treba zavedati, da gre za dolgotrajni proces, ki na koncu prinaša korist za ljudi, je še dodal Počivalšek.
 

Ključno je biti prilagodljiv


Tudi ko trenutno pandemijo covida-19 premagamo, vseh virusov ne bomo izbrisali, zato se bomo morali prilagoditi, pa izpostavlja Riku Asikainen iz sklada Evli VC. Asikainen pravi, da pri skladu v zadnjem obdobju opažajo upad potrjenih financiranj, vendar pa je trenutna kriza izjemna priložnost za številne startupe. Konec koncev je trenutno pravi čas, da se zgradi primerna socialna mreža, ki jo lahko podjetniki kasneje uporabijo za rast.


S tem se strinja tudi Gerald Pollak iz sklada Capital3, ki hkrati pravi, da so v začetku koronakrize imeli precejšnje težave z grajenjem zaupanja preko spleta, zdaj pa samostojno iščejo brez kontaktne načine sodelovanja. »To samo dokazuje, da se moraš kor startup hitro prilagoditi spremembam in biti fleksibilen - prilagajaš pa se tako, da prideš iz krize čim močnejši,« poudarja Pollak.
 

Kako povezati znanje in trg?


Eden izmed izzivov že predkoronskega obdobja pa je bil grajenje povezav med akademskim svetom in gospodarstvom. Ravno zaradi tega je letos v Sloveniji tudi nastala iniciativa AI4SI, ki si prizadeva krepiti prisotnost umetne inteligence v domačem gospodarstvu.

Sicer pa je bila tudi opevana umetna inteligenca ena izmed tem okrogle mize, na kateri je raziskovalec Inštituta Josef Štefan Marko Grobelnik izpostavil predvsem napredek znanosti v zadnjih dvajsetih letih. To namreč zdaj izrazito poganjajo podatki, naložbe v razvoj umetne inteligence pa imajo zato izjemen potencial. Da je okrog tehnologije umetne inteligence veliko pretiranega navdušenja, pa poudarja Ernest Žejn, direktor podjetja Žejn. Ta opaža izjemno zaupanje v umetno inteligenco, ki jo raziskovalci zdaj uvajajo v praktično vse svoje produkte, pri tem pa izrazite izboljšave ne dosežejo.
 

Pravo smer razvoja narekuje trg


Izziv povezovanja znanja in trga ostaja velik izziv v Sloveniji, pri tem pa po prepričanju Marka Pleška, direktor podjetja CozyLab ni enovitega recepta za uspeh. Vseeno pa Pleško pravi, da lahko podjetje naredi ogromno s tem, da se pogovarja s potencialnimi kupci in pozna razmere na trgu. Prepogosto se dogaja, da podjetniki dejansko ne izstopijo iz okvirjev svojega podjetja in zato nimajo prave smeri razvoja, saj poznajo zgolj vizijo podjetja, ki morda ni v skladu s potrebami uporabnikov.

Partnerica razvojnega sklada BaltCap Heidi Kakko tako pravi, da je za novonastalo podjetje ključnega pomena, da je ekipa tudi podjetniško usmerjena, to namreč prepričuje investitorje. Ko enkrat iščeš investitorje, nisi več v fazi raziskav, temveč je potrebna tudi zgodba, kako delovati na trgu, še dodaja Kakkojeva.
 

V pričakovanju investitorjev


Medtem ko pozorno spremljamo razmere na globalnem trgu, vidimo da resnično živimo v negotovih in kaotičnih časih, pa pravi predsednik GZS Boštjan Gorjup. Z njim se strinja tudi vodja robotike in inovacij pri Googlu Christopher Coomes, ki zagotavlja, da se izredno kakovostni projekti nadaljujejo tudi v kriznih časih.

Sicer pa je v prihodnjih letih pričakovati porast števila investitorjev, je prepričan predsednik mednarodne investicijske organizacije Investoro Vitaly Polekhin, ki dodaja, da je zdaj izredno aktiven investicijski trg, enako kot je to bilo po zadnji finančni krizi.

Več iz rubrike