Avstrija: sedem milijonov vozil na devet milijonov prebivalcev

Avstrija je v leto 2021 vstopila s skoraj devetimi milijoni prebivalcev.
Fotografija: FOTO: Pixabay
Odpri galerijo
FOTO: Pixabay

Po še ne končnih podatkih avstrijskega statističnega urada je 1. januarja 2021 v Avstriji živelo 8.933.346 ljudi. Hkrati je bilo v državi registriranih 7.098.814. motornih vozil - plus 848.723 priklopnih. Levji delež motornih vozil so osebni avtomobili. Skupno število registriranih slednjih je 5,1 milijona.
 

Avstrija in Slovenija s podobno »gostoto« osebnih avtomobilov

 
Zanimiva je primerjava relativnega števila avtomobilov v Avstriji in Sloveniji. Slovenija je imela 1. januarja 2.108.977 prebivalcev in 171 milijon osebnih avtomobilov, kar pomeni 555 na 1000 prebivalcev. Avstrija, po drugi strani, beleži 570 avtomobilov na 1000 prebivalcev.
image_alt
Dunaj postaja »mesto petnajstih minut«

Na prvi pogled je presenetljivo, da je relativno največ osebnih avtomobilov v gospodarsko najmanj razviti avstrijski deželi, na Gradiščanskem: 670 na 1000 prebivalcev. Slednje lahko razložimo z dejstvom, da na Gradiščanskem sploh ni večjih mest, kjer osebni avtomobil ni tako potreben kot na podeželju.
 

Avstrijci imajo raje dizelske motorje


V Avstriji je razmerje med dizelskim in bencinskim avtomobilom približno 60:40. Električni avtomobili so v zadnjem času zabeležili veliko rast - lani skoraj 51-odstotno -, a je njihovo skupno število še vedno majhno, pod 45.000, kar je 0,9 odstotka vseh registriranih motornih vozil. Podobno rast, dobrih 51 odstotkov, so lani imeli hibridni, bencinski/električni avtomobili, katerih skupno število v državi je skočilo na skoraj 69.000 in doseglo 1,4-odstotni delež vseh motornih vozil. Največjo rast, kar 133-odstotno, so imeli dizelski/električni hibridni avtomobili, vendar zavzemajo tudi po takšnem skoku, še vedno le 0,3-odstotni delež. Njihovo skupno število v Avstriji je zdaj nekaj manj kot 14.500.

Le 0,1 odstotka avstrijskega cestnega voznega parka poganja plin, medtem ko je število avtomobilov na gorivne celice (vodik) zanemarljivo. Slednjih je bilo v Avstriji v začetku letošnjega leta le 45.

V Sloveniji se je po podatkih Surs-a lani, število hibridnih osebnih avtomobilov v primerjavi z letom 2019 povečalo za 38 odstotkov oziroma na približno 9400, kar je bilo 0,8 odstotka vseh osebnih avtomobilov, registriranih leta 2020. V primerjavi z letom 2019 se je število električnih osebnih avtomobilov povečalo za 84 odstotkov oziroma na 3670, kar je bilo 0,3 odstotka vseh osebnih avtomobilov, registriranih leta 2020.
FOTO: Pixabay
FOTO: Pixabay

Ko te številke primerjamo z avstrijskimi, vidimo, da je pri severnih sosedih Slovenije gostota električnih in hibridnih avtomobilov več kot dvakrat večja: na 1000 prebivalcev Avstrije jih je bilo v začetku letošnjega leta 14,3, v  Sloveniji pa 6,2.
 

Zlate, srebrne in bronaste medalje za nemška podjetja


Prebivalci Avstrije večinoma vozijo avtomobile nemških podjetjih. Volkswagen ima daleč največji delež v celotni floti. V Avstriji je več kot milijon avtomobilov znamke Volkswagen, tako ti predstavljajo dobro petino 20,3 odstotka aktualnega voznega parka v državi. Na drugem mestu, a daleč pod VW, je Audi z 7,6-odstotnim deležem. Na tretjem je BMW s 6,2-odstotnim deležem. To so deleži vseh registriranih avtomobilov v Avstriji.

Če pogledamo, kako izgledajo najnovejši tržni deleži, katere znamke novih osebnih avtomobilov so bile lani, v prvem letu pandemije covid-19, najatraktivnejše za kupce, je vidno dejstvo, da so Avstrijci v letu 2020 kupili veliko manj avtomobilov kot v letu 2019. Lani je trg novih osebnih avtomobilov upadel skoraj za četrtino.
image_alt
Na Bledu upajo na boljšo sezono od lanske

Za Avstrijce so že vrsto leta najprivlačnejši modeli osebnih avtomobilov znamke Škoda, izdelani v Škodinih tovarnah v sosednji Češki, ki so od začetka 1990-ih v lasti koncerna Volkswagen. Škodina Octavia je tudi lani ostala na vrhu lestvice največ prodajanih novih avtomobilov - lani je bilo v Avstriji registriranih 7967 Škod Octavij. Na drugem mestu je legendarni VW Golf (6971), na tretjem pa Škoda Fabia (5356).

Na četrtem mestu je Fiat 500 (5157), ki je od konca leta 2020 na voljo tudi v električni različici. Takoj za »Fičkom« je VW Polo (5148) na petem mestu, šesti pa je tudi Volkswagnov model kompaktnega terenca T-Roc (4198). Na sedmem mestu je njegov »brat«, VW T-Cross (4001). Na osmem mestu je spet Volkswagen, VW BUS (3710), kot tudi na devetem: VW Tiguan. Na desetem mestu pa je Renault Clio. Tako VW Tiguan kot Renault Clio sta pred kratkim na trg lansirala modele z hibridnim pogonom.
 

Več iz rubrike